Annons

Djurprodukter ska bygga Jarnos nästa miljardbolag

Djurprodukter ska bygga Jarnos nästa miljardbolag

2013-10-31 10:43

Sedan Jarno Vanhatapio lämnade Nelly.com har det spekulerats i vad som ska bli hans nästa steg. Förutom att han vill bygga ett nytt miljardbolag från grunden har Jarno varit förtegen om den kommande resan. Nu ser det ut som att ZooZoo.com blir Nellygrundarens nya e-handelssatsning.

2007 sålde Nellys grundare, Jarno Vanhatapio, merparten av bolaget till CDON Group. Efter det har trappade han ner sitt engagemang i företaget och avvecklade till slut hela sitt ägande i Nelly.com. Han har dock under en längre tid haft siktet inställt på nästa e-handelsresa.

Enligt en artikel i Borås Tidning ser det ut som att Jarno nu ger sig in i branschen djurprodukter med ZooZoo.com. Jarno själv har inte ännu kommenterat det men BT ska ha kommit åt en sajt där den nya verksamheten presenterades innan den åter gömdes bakom en inloggningskod.


Logotypen som fanns på sidan

På sajten ska det ha utlovats 7500 olika djurprodukter och man ska även ha planerat för funktioner som gör det möjligt för djurägarna att utbyta erfarenheter och hitta nya vänner till sina husdjur.

Som vi vet sedan tidigare har Jarno höga ambitioner med sin nya satsning, han har även deklarerat att målet med den nya verksamheten är att nå miljardomsättning. Och .com-ändelsen kan mycket väl betyda att man kommer att satsa internationellt.

Utmanare till CDON

Jarno Vanhatapio ska även stå som vd för det nya bolaget Zoozoocom AB, ett bolag som tidigare haft benämningen Hemfoder Sverige AB. En verksamhet som är kopplat till Navida Capital AB med Stena-arvtagaren, Gustav A Eriksson, som vd.

Navida Capital AB är nämligen moderbolag till Banger Internet som köpte upp Hemfoder.se förra sommaren. Förutom det driver Banger Internet även nätbutikerna Bangerhead, som säljer hår och kosmetik, samt Rut & Circle och Regentrow som säljer kläder.

Gustav A Eriksson har tidigare också sagt att man ska utmana CDON och tanken är att nischa sig inom e-handel och ta sig in i de produktkategorier där det inte redan finns en väldigt stark aktör. Nu ser det alltså ut att bli en satsning på djurprodukter på nätet under namnet ZooZoo.com med Jarno vid rodret.


Källa: BT.se

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Per Nilsson
2013-10-31 11:59

"Spännande"... Allt snack om detta så blir det bara en zoobutik... Jag hade hoppats på en hoppborgsaffär med tillhörande uthyrning av clowner.

Joel
2013-10-31 12:45

Bra namn!

Patrik Müller
2013-10-31 15:33

Jarno berättade om zoozoo.com på SEBC13 i Stockholm förra veckan. Han visade slides på siten och berättade om tankarna bakom satsningen. Kolla i flöden för #SEBC13 så finns det en del bilder!

basse1985
2013-10-31 16:16

Kör hårt Adam! :)

Joel
2013-10-31 16:04

Patrik: Kollade igenom dina bilder men ingen på själva sajten. Vet du om det finns någon sådan?

Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta