Annons

E-handelsdagarna i Sundsvall gör comeback Årets tema är att växa med e-handel, dock utan Arne

E-handelsdagarna i Sundsvall gör comeback

2016-01-29 11:27

I mars är det åter dags för konferensen som fokuserar på små och mellanstora e-handlare.

E-handelskonferenser kan man inte få för många av och snart är det dags för årets första Emeet, men för er som inte har möjlighet att ta er till Helsingborg den 7 april, finns det som tur väl är andra alternativ. Den 15-16 mars är det nämligen dags för E-handelsdagarna i Sundsvall igen.

– Årets tema är väx med handel och alla föredrag och diskussioner kommer att spinna på den tråden. Vi har även vänt oss lite mer mot de som vill starta här uppe tillsammans med Almi och vår inkubator här uppe, säger arrangören Katrin Lundgren.

Betalföretag ska duellera

E-handelsdagarna har arrangerats sedan 2011 men tvingades tyvärr ställas in hösten 2014. I år kommer dock konferensen precis som tidigare år att äga rum på Hotell Södra Berget i Sundsvall.

Annons
Annons

Tanken med eventet är att ge e-handlare en naturlig mötesplats där man kan träffas under två dagar för att lyssna på inspirerande föreläsningar, få tips och råd från föreläsarna samt gemensamt utbyta erfarenheter.

– Nytt för i år är också betalduellen. Vi har bjudit in ett antal betalföretag som ska få berätta hur de ser på framtidens betalningar och hur de skulle tänkt om de var växande e-handlare. Jag hoppas det ska bli en bra paneldebatt med lite inslag av skoj också såklart, säger Katrin Lundgren.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
UPS medarbetare hålls i koppel på hal is

Fraktskola: UPS medarbetare hålls i koppel på hal is

UPS säkerhetsutbildning för förare har expanderat från USA till Europa.

Annons
Annons

Digital vårdcentral ska avlasta Hallands akutsjukvård

Region Halland har inlett ett tillfälligt samarbete med den digitala vårdcentralen Min Doktor, något man hoppas ska avlasta akuten under sommaren.

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Modejätten Boozt gör som Lekmer och Babyshop och satsar nu på robotar istället för människor till plocket.

Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

I dag: Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Det är bara strax över två veckor kvar till den stora dagen B, som i Biljettsläpp för Emeet Göteborg.

Amazon dubblar antalet Dash-knappar men intresset är svalt

Färre än hälften av de som har en Amazon Dash Button hemma har använt den, enligt en ny undersökning.

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Med Fyndiq Refurb ska det bli enklare att bli av med demoexemplar, returnerade produkter, eller produkter som saknar originalförpackning.

Annons
Annons
PTS tar fram cookie-hjälp:

PTS tar fram cookie-hjälp: "Vill öka medvetenheten"

Post- och telestyrelsen vill förbättra användandet av cookies genom allmänna råd snarare än genom beslut mot enskilda webbplatser.

 Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Svenskarna blir allt mer frekventa nätshoppare och i maj handlade nästan 70 procent av alla svenskar online.

Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Skincity kompletterar sitt populära hudtest med så kallade pop up-tester som är anpassade efter olika säsonger.

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

E-handlaren gick från en omsättning på 2,5 miljoner till 26,2 miljoner kronor på ett år men blöder fortfarande pengar.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem