E-handlare öppnar krislinje för hemmafixare

Tips och råd till vilsna byggare.

När sommaren står för dörren är det högsäsong för byggprojekt i hemmet. Men ibland går bygget kanske inte riktigt som man har tänkt sig. Nu lanserar e-handelsföretaget Byggmax en hjälplinje dit Sveriges hemmabyggare kan ringa om självförtroendet sviktar.

Bemannas av proffs

Tjänsten har fått namnet Bygglinjen, och den öppnas för samtal den 6 juni, det vill säga på nationaldagen. Linjen ska bemannas av professionella hantverkare från Byggmax avdelning "Proffsbyggt", som alltså är redo att komma med tips och vägledning till hemmabyggare som har kört fast.

Annons
Annons

- Vi vill erbjuda hemmasnickare landet runt en extra hand i sina byggprojekt. Ibland uppstår situationer i byggandet där det kan behövas lite hjälp på traven – då är våra proffs bara ett telefonsamtal bort, säger Mattias Ankarberg, vd för Byggmax Group, i ett pressmeddelande.

Byggmax Proffsbyggt är en tjänst som Byggmax har infört för att nå de kunder som inte är så intresserade av att bygga själva. Upplägget erbjuds till kunder som handlar i Byggmax e-handel.

LÄS ÄVEN: Clas Fixare ska lösa kundernas problem i hemmet

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!