E-handlare redo för VM – släpper kollektion och fotbollsstudio

Vill göra kunden till "den 12:e spelaren".

Ska man lyckas nå fram till kunderna med en kampanj, finns det kanske inget som är lika viktigt som tajmingen. Så resonerar troligen e-handeln Stayhard, som har bestämt sig för att göra en försäljningsdrive lagom till VM i fotboll, som inleds nu i juni.

Representerar sju landslag

Kampanjen består av sju olika tröjor, som representerar landslagen från bland annat Argentina, Brasilien och - förstås - Sverige. Stayhards ambition är att göra supportern till "den 12:e spelaren", och enligt företaget finns det knappt något ställe som inte lämpar sig för de nya tröjorna.

Annons

- Oavsett om VM följs från läktaren, i baren eller framför teven släpps nu supporterställ som passar för samtliga platser, skriver Stayhard i ett pressmeddelande.

"Passionen lyser rakt igenom"

I kampanjen ingår också en fotbollsstudiosatsning i form av ett antal filmer i vilka Stayhard ska bjuda på kommentarer och analyser inför och under tiden som VM pågår. Som frontpersoner för sin VM-satsning har Stayhard valt ut fotbollsstjärnan Anton Hysén, Youtubeprofilen Gustav "Gurra imiterar" Karlsson samt Marcus Lidman, som i samband med fotbolls-EM i Frankrike 2016 gjorde sig känd som "Den arga supportern".

- Vi har valt att knyta till oss personer som inte låter något annat komma i vägen för fotbollen och där passionen lyser rakt igenom, säger Robert Axelsson, försäljnings- och marknadschef på Stayhard.

LÄS ÄVEN: Alex & Sigge i unikt samarbete med nätbutiken Stayhard

Annons