E-handlarens Black Friday-plan: Flash sales och 70%

Toppade på 1500 order i minuten förra året.

Nu är det bara några enstaka dagar kvar till Black Friday och en hel del e-handlare har redan avslöjat hur de ska ta sig an årets förmodligen största shoppingdag. CDON tar till exempel i med en 24 timmars livesändning och Elgiganten går över till treskift för att klara anstormningen från kunderna.

LÄS ÄVEN: CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning

Annons

LÄS ÄVEN: Elgiganten om BF: "Allt tyder på att det blir ännu större i år"

Zalando, som säger sig vara en av de e-handlare som en gång i tiden tog Black Friday till Norden, har förstås också stora ambitioner inför årets köpfest. Planen är att arrangera så kallade “flash-sales” inom kategorierna Premium, Sport, Winter och Party-wear. Dessa ska äga rum under dagarna som leder fram till Black Friday, och varje dag innebär ett nytt erbjudande för kunderna.

Prisras i alla prisklasser

När fredagen väl är här kommer Zalando att bjuda kunderna i Sverige, Norge, Finland och Danmark på rabatter på upp till 70 procent.

- Med Black Friday önskar vi alla våra kunder i Norden en riktigt härlig avslutning på året. Fredagen den 24 november planerar vi att leverera erbjudanden och ett färskt sortiment för alla kunder och över alla prisklasser, säger Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior i ett pressmeddelande.

Annons