Ehandel Academy är live – välkommen med din anmälan!

Missa inte vårens kurser.

Ett komplett kursprogram för alla som arbetar med e-handel. Det var vad vi utlovade när vi tidigare i våras berättade om planerna på Ehandel Academy, som är en av våra största satsningar det här året.

LÄS ÄVEN: Premiär i vår: Ehandel.se startar Ehandel Academy

Annons
Annons

Nu kan vi meddela att vår e-handelsskola har lanserats och att det därmed är fritt fram att anmäla sig till vårens spännande kurser. Under maj och juni kommer vi att arrangera inte mindre än elva kurstillfällen, med teman som rör allt från hur man bäst får användning av sin data till marknadsföring i sociala medier.

- Det känns så kul att äntligen vara igång! Vi vill ju vara med och säkerställa att branschen får rätt kompetens och med det få människor och företag att växa. Vi har riktigt duktiga föreläsare på plats, säger Sophia Båge, kursansvarig för Ehandel Academy.

Hur har ni resonerat när ni har satt ihop vårens kursutbud?

- E-handel är ett oerhört stort och brett område, det är inte brist på ämnen att lära sig. Utmaningen har varit vilka kurser vi börjar med. Men vi har satt ihop vårens kurser i nära kontakt med ett antal e-handlare som arbetar på olika nivåer i sina respektive företag, och så kommer vi även att arbeta framöver. Det är viktigt för oss att ha örat mot rälsen och lyssna av vad branschen behöver.

"Får med sig färdiga kampanjer hem"

De första kurserna kommer att handla om dataanalys, datadriven försäljning och visuellt innehåll. En del av dem kommer att följas upp med fortsättningskurser, parallellt med att nya kurser tillkommer.

En av de första att delta som föreläsare är Jonas Carlström från e-handelsleverantören Star Republic, som kommer att ge tips inom sitt specialämne digital marknadsföring. Han har även arbetat med marknadsföring hos e-handlare som Mat.se och NA-KD.com och ska hålla i en kurs med namnet "Hur du skapar lönsamma kampanjer på Facebook och Instagram".

- Den kommer att handla om hur man som e-handlare lyckas med sin annonsering på Facebook och Instagram. Deltagarna kommer under dagen att implementera de senaste strategierna som fungerar för e-handlare på Facebook och Instagram, och ha med sig nyckelfärdiga kampanjer hem från workshopen, berättar Jonas Carlström.

Jonas Carlström berättar om sin kurs

Annons
Annons

Bland vårens övriga föreläsare finns till exempel Fredrik Cederlöf från Collector Bank och Sofia Wiktorsson, som är Global Art Director hos Daniel Wellington.

Ska hjälpa bolag att ställa om i tid

Som vi tidigare har berättat kommer de första kurserna att hållas i Stockholm. Inom kort väntar dock en vidare lansering i fler svenska städer, samt andra nordiska länder. De kurser som hittills har lanserats är alla i form av heldagar.

- Vi kommer att lägga stort fokus på "hur:et" och i många kurser kommer deltagarna att jobba med sina case så att man när man kommer till jobbet nästa dag kan börja implementera sina kunskaper ganska direkt. Vi har som ambition att också erbjuda längre kurser under hösten, säger Sophia Båge.

Varför behövs Ehandel Academy?

- Digital handel är komplext. Konkurrensen stenhård och branschen befinner sig i stor förändring. Digitalisering och ny teknik skapar nya möjligheter och ställer samtidigt stora krav på företag och människor att vara i ständig utveckling.

- Roller förändras och vi tror att det finns ett stort behov av få spetskompetens inom ett område och att man snabbt skall kunna implementera den kunskapen i sitt arbete, för att man som företag kunna ställa om i rätt tid.

För mer info och anmälan - besök www.ehandelacademy.se

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!