Annons

Ellos går omnikanal med butik i Mall of Scandinavia Carina Ladow, kollektions- och inköpschef på Ellos.

Ellos går omnikanal med butik i Mall of Scandinavia

2016-08-24 11:13

I september slår e-handelsplatsen upp portarna till sin nya butik i Solna.

Ellos Group, som består av Ellos, Jotex och Stayhard, har genomgått ett stålbad under sin omvandling från ett traditionellt postorderföretag till modernt e-handelsbolag. Men med den tuffa perioden bakom har gruppens VD, Hans Ohlsson, sagt att man nu ser ljuset i tunneln, och att det är dags att höja ribban.

Bland annat ska man utveckla försäljning av externa varumärken och möbler men även en börsnotering kan bli aktuellt. Vad han inte berättade om var planerna på att gå offline men den 16 september är det dags för e-handelssajten Ellos att en butik i Mall of Scandinavia i Solna.

– Mall of Scandinavia är en fantastisk galleria där våra kundgrupper har en stor närvaro. Även om den stora majoriteten av vår affär alltid kommer att vara e-handel, så vill vi hela tiden utveckla vårt kommersiella koncept för att attrahera nya kunder, säger Carina Ladow, kollektions- och inköpschef på Ellos.

E-handelstationer i butiken

Butikens fokus kommer att ligga på Ellos Home, vilket är Ellos affärsområde inom heminredning, men man kommer även att presentera utvalda delar av sitt sortiment inom mode och skönhet.

Annons
Annons

Det kommer samtidigt att finnas en touch av e-handel i butiken med stationer där kunden har möjlighet att handla online bland alla Ellos produkter.

– Vi är övertygade om att vårt erbjudande inom Ellos Home är det bästa i Norden. Nu får vi möjlighet att presentera det i ett sammanhang som berör alla sinnen. Målet är att varje besök ska ge kunden ny inspiration och öppna dörren till Ellos hela produktutbud online, med 400 varumärken inom mode, skönhet och hem, säger Carina Ladow.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Ett strategiskt beslut.

Annons
Annons
400 miljarder transaktioner analyserade

Undersökning: 400 miljarder transaktioner analyserade

Det blir fel i ekonomin om vi inte räknar med e-handeln.

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Superkontor, magisk studio, yogasal och förskola.

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Värdering på 100 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Krönika: E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Företagsmäklaren David Vesterlund varnar för riskerna med att övervärdera sitt bolag, något som många enligt honom gör.

B2B-företagen tar nu <nobr>e-handeln</nobr> seriöst

Ny rapport: B2B-företagen tar nu e-handeln seriöst

"Nordens största B2B-studie".

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Barndomsvännernas nya e-handel sålde för 700 000 kronor första halvåret.

Annons
Annons
Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Siktar på 20 miljoner i år.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager

Tailwide AB / Naturligt Snygg söker:

Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta