Annons

Emeet 7 är nu spikat med ny eventkoordinator

Emeet 7 är nu spikat med ny eventkoordinator

2015-04-30 15:33

Du kommer väl på e-handelskonferensen Emeet? Det är gratis och du lär dig allt om e-handel och lite till.

Du kanske har suttit och funderat över vad du ska göra tisdagen den 6:e oktober 2015? Vi har nu löst detta problem åt dig. Det är nämligen dags för Emeet igen! E-handelskonferensen Emeet kommer att gå av stapeln den 6:e oktober i år och platsen är som vanligt PostNords huvudkontor i Stockholm.

Ni kanske är vana vid att Emeet utannonseras någon vecka innan men nu är det faktiskt så att vi styrt upp evenemanget lite mer. E-handelsstudenten Clara Nilsson (på bild ovan) som förra året hjälpte till med olika praktiska delar under evenemanget har nämligen fått den officella titeln Eventkoordinator hos oss på Ehandel.se.

Vi kan alltså vänta oss ett mer uppstyrt evenemang som dock redan förra året var mer fokuserat med förifyllda spår och e-handelsprofiler som höll i ustatta sessioner. Stödet ifrån branschen är fortsatt mycket bra och redan nu har flera leverantörer ställt sig bakom sjunde upplagan av Emeet.

- Vi har som alltid ett fantastiskt stöd från branschen och redan har sex av årets förra partners ställt sig bakom Emeet, så det finns bara plats för ett par till. Redan nu har vi förutsättningarna för att leverera något riktigt bra till våra medlemmar, säger Michael Wictor, marknadschef på Ehandel.se.

Clara tar kommandot

Planen för Emeet 7 är ännu inte helt satt men det kommer bjudas på nya spännande inslag. Vi snackade lite med Clara Nilsson som efter förra årets succé nu tar hand om evenemanget.

Hur känns det att bli eventkoordinator för Emeet?

Första känslan som kommer är skrämmande, det är ett uppdrag där det ska levereras en grym, givande och rolig dag för alla kollegor inom e-handel. Samtidigt är det ett hedersuppdrag och jag känner tacksamhet att få denna roll. Summeringen är att det kommer bli spännande och kul, nu kör vi!

Vilket är ditt bästa minne ifrån förra Emeet?

Annons
Annons
Som student och ny inom e-handel så var det kul att träffa nya och färska e-handlare mixat med gamla rävar under ett och samma tak, det var en skön stämning från morgon till kväll. Jag fick intrycket och känslan av att alla var där för att dela med sig, pusha och vägleda varandra i e-handelsdjungeln.

Vad ser du fram emot inför Emeet 7, något du vill förbättra?

Självklart ser jag fram emot att få träffa tidigare deltagare och höra hur det senaste året har varit för dem, men också få chansen att träffa nya kollegor och introducera Emeet. För att nämna några förbättringar som jag personligen vill kolla på handlar det om att få igång mer diskussioner under dagen och inte ha så mycket envägskommunikation, eller att se till att de som är nya inom e-handel kan vända sig och fråga de mest basic frågorna till dem som har lite mer erfarenhet, utan att behöva känna sig dumma.

Det roliga på Emeet är förstås att 100-miljonersbolag minglar med de som omsätter några tusen. Det är inte heller så att jättarna lär de mindre e-handlarna, utan informationsbytet är i stort jämnt. Som liten är man ofta mer snabbfotad och kan bidra med unika insikter.

Vi är minst sagt spända inför årets evenemang och hoppas att vi ses den sjätte oktober i Stockholm. Biljettsläppet kommer ske senare i år.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta