Exklusiv champagne på nätet – levereras på en timme

Lyxmärket Dom Pérignon ger sig in i e-handeln.

De exklusiva varumärkena har haft rykte om sig att vara lite långsamma med att ta till sig e-handelns möjligheter. Men på senare tid har vi sett bland andra Gucci och LVMH, som äger bland annat Luis Vuitton och Dior, göra framsteg på nätet.

Nu har e-handelstrenden nått även dryckesbranschen, visar det sig. Det exklusiva champagnemärket Dom Pérignon har nämligen lanserat en ny e-handelstjänst, som innebär att kunderna kan beställa en flaska bubbel och få sin leverans inom så lite som en timme i vissa fall. Det rapporterar Internet Retailer.

Annons

2 000 kronor inklusive dricks

E-handelsförsäljningen, som ska ske genom e-handelssajten Thirstie, är till en början endast tillgänglig för törstiga personer i New York och Miami. Fler platser sägs dock vara på gång för lansering längre fram. Enligt en talesperson för Thirstie har sajten över 100 000 aktiva kunder i de båda storstäderna.

Internet Retailer har undersökt priserna för att få en flaska Dom Pérignon levererad. Enligt vad nyhetssajten erfar kostar det drygt 250 dollar (drygt 2 000 svenska kronor) att få en leverans till exempelvis Greenwich Village i New York. Då ingår i och för sig både skatt och dricks, och flaskan levereras väl kyld av en person som ska ha fått särskild utbildning för uppdraget.

Annons