Annons

Fokus på AI när pionjären lanserar responsiv sajt Ville Kangasmuukko

Fokus på AI när pionjären lanserar responsiv sajt

2018-05-24 09:00

"Vi ser även att maskininlärning generellt blir allt viktigare".

Efter att ha tillbringat en tid med att ställa om verksamheten, kunde Bubblerooms vd Ville Kangasmuukko i vintras rapportera att företaget hade vänt till svarta siffror. Sedan 2016 har e-handelsföretaget, som grundades så tidigt som 2005, dessutom befunnit sig i en tillväxtfas.

LÄS ÄVEN: Bubblerooms comeback: Över 10 miljoner i vinst 2017

Kan söka efter mtachning i egen bild

Men som många företagare förstås är väl medvetna om, gäller det att inte bli bekväm och luta sig tillbaka. Så resonerar åtminstone Bubbleroom, som i dagarna har passat på att släppa en ny och responsiv sajt.

- Vi kommer också att införa möjligheten för kunder att söka efter matchande produkter i bilder som kunden själv tar. Vi ser även att maskininlärning generellt blir allt viktigare för att kunna göra kundupplevelsen bättre. Det är inte bara vi som jobbar med artificiell intelligens inom modebranschen just nu, säger Ville Kangasmuukko i ett pressmeddelande.

Han menar att satsningarna är nödvändiga för att hålla sig i framkant i den ständigt föränderliga modehandeln.

Annons
Annons
- Det är på det hela taget en extremt konkurrensutsatt bransch. I synnerhet när det gäller den målgrupp som vi riktar oss till, det vill säga kvinnor mellan 18 och 45 år, berättar han.

Kundens bild ger bättre konvertering

Precis som flera andra modeföretag har Bubbleroom märkt av att det finns stora möjligheter i att ha en kraftfull närvaro på sociala medier. I dag har företaget till exempel nära 160 000 följare på Instagram, och Bubbleroom var tidigt ute med den - åtminstone i Sverige - nya shoppingkanalen Instagram Shopping.

LÄS ÄVEN: E-handlarna hyllar Instagram Shoppings intåg i Sverige

Det är också möjligt för Bubblerooms kunder att handla direkt från foton på Bubblerooms produkter som andra kunder har publicerat i företagets flöde, ett upplägg som har visat sig vara populärt.

- Alla produkter som har en användargenererad bild konverterar två och en halv gånger mer än traditionella produktbilder med en modell i en studiosituation. Bilderna har ersatt det som tidigare var kundkommentarer. Det har varit väldigt lyckat, säger Ville Kangasmuukko.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Förre vd:n avgår efter 16 år.

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

"Passar bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

"Krångligt att förstå vad företag förväntar sig".

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

Förändringsarbetet fortsätter.

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

"Viktigt att organisationen är förändringsbenägen".

Annons
Annons
Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta