Annons

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner Frank Dandys VD Daniel Hörnqvist

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

2019-04-26 08:45

Mer än dubblades under förra året.

2018 blev ett år då underklädesföretaget Frank Dandy gjorde flera större satsningar på sin e-handelsverksamhet. I början av året genomfördes en rekrytering i form av e-handlaren Addnatures förre vd, och kort därefter var det dags för en ny sajt.

LÄS ÄVEN: Kom till Frank Dandy i januari - tar nu över som VD

Och satsningarna på e-handeln verkar ha gett resultat direkt. Nu berättar nämligen Frank Dandy att företagets egen e-handel växte med 125 procent under 2018, vilket innebär att den nu omsätter 12 miljoner kronor.

- 2018 omsatte vår egen e-handel drygt 12 miljoner SEK ex moms och vi hade en konverteringsfrekvens på cirka 5,20 procent. 2017 var motsvarande siffror drygt 5 miljoner SEK och 4,30 procent, berättar företaget i ett mejl till Ehandel.se.

"Tar nästa steg i den digitala resan"

Enligt Frank Dandy förbättrades företagets e-handelskonvertering kraftigt av att bolaget uppdaterade designen på sin hemsida. Under 2019 kommer bolaget att att presentera ytterligare utvecklingar, som enligt ett pressmeddelande ska "ge användaren en unik upplevelse mer i linje med varumärkets kärnvärden".

Annons
Annons
- 2019 har startat starkt och för första gången så står mer än 65 procent av bolagets omsättning av digital intäkt. Att passera 50 procent digital försäljning är en riktigt viktig milstolpe och ger oss trygghet och övertygelse i att vi är på rätt spår. Därför tar vi nu nästa steg i den digitala resan och vi kommer tillsammans med Oakwood fortsätta utvecklingen. Målet är att göra vår e-handel ännu mer användarvänliga och framförallt ge utrymme för varumärkets visuella identitet att verkligen ta plats, säger vd:n Daniel Hörnqvist i en kommentar.

Frank Dandys årsredovisning för 2018 har ännu inte landat hos Bolagsverket. Men under 2017 omsatte företaget 38 miljoner kronor, vilket var ungefär lika mycket som de summor som uppnåddes under 2016 respektive 2015.

LÄS ÄVEN: Omniaktör teamar upp med The Mauler: "Spot on för oss"

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta