Annons

Full sula när Hybris knyter till sig japansk skojätte

Full sula när Hybris knyter till sig japansk skojätte

2013-06-18 10:44

E-handelsplattformen Hybris har knutit till sig ännu en storkund. Den japanska skojätten ASICS har valt att basera sin infrastruktur på hybris Commerce Suite när de bygger företagets nya globala konsumentnätbutiker. Lösningen kommer att användas till omnikanalsimplementeringar och B2C-handel.

E-handelsplattformen Hybris som nyligen köptes upp av tyska affärssystemsleverantören SAP har landat en ny storkund i det japanska sko- och sportmärket ASICS.

Enligt pressmeddelandet ska det var deras japanska dotterbolag, hybris Japan K.K som tagit hem affären, och ASICS kommer nu att basera sin infrastruktur på hybris Commerce Suite när de bygger företagets nya globala nätbutiker för konsumenter.
– Vi planerar att integrera vår globala e-handelslösning och våra webbplatser som en del i vår ”ASICS Growth Plan. Hybris plattform gör att vi kan skala upp vår lösning globalt på kort tid, med maximal flexibilitet och med en prisstruktur som stödjer detta tillvägagångssätt, säger Yuichi Honma, Senior General Manager på ASICS globala IT-division.

Skalbar omnikanalhandel

ASICS började redan under 2011 att bygga om sitt system och införa en e-handelslösning som ger möjlighet till omnikanalshandel. Något som Hybris lösning gjort sig känd för, och det är en av anledningarna till att ASICS till slut valde Hybris.

Att Hybris Commerce Suite har en skalbar struktur med globalt stöd i plattformen spelade också en avgörande roll. ASICS har under 2013 inlett design och integration av det nya systemet i USA och det kommer där efter att rullas ut i andra länder.
– ASICS är ett världskänt företag som måste kunna agera snabbt när marknaden förändras och samtidigt behålla en stark varumärkesintegritet. Vi är väldigt glada över att få arbeta med ett så respekterat namn i branschen och stödja företagets framtida tillväxt både nationellt och globalt,  säger Masaaki Morita, hybris japanska landschef.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta