Full sula när Hybris knyter till sig japansk skojätte

E-handelsplattformen Hybris har knutit till sig ännu en storkund. Den japanska skojätten ASICS har valt att basera sin infrastruktur på hybris Commerce Suite när de bygger företagets nya globala konsumentnätbutiker. Lösningen kommer att användas till omnikanalsimplementeringar och B2C-handel.

E-handelsplattformen Hybris som nyligen köptes upp av tyska affärssystemsleverantören SAP har landat en ny storkund i det japanska sko- och sportmärket ASICS.

Enligt pressmeddelandet ska det var deras japanska dotterbolag, hybris Japan K.K som tagit hem affären, och ASICS kommer nu att basera sin infrastruktur på hybris Commerce Suite när de bygger företagets nya globala nätbutiker för konsumenter.

Annons

– Vi planerar att integrera vår globala e-handelslösning och våra webbplatser som en del i vår ”ASICS Growth Plan. Hybris plattform gör att vi kan skala upp vår lösning globalt på kort tid, med maximal flexibilitet och med en prisstruktur som stödjer detta tillvägagångssätt, säger Yuichi Honma, Senior General Manager på ASICS globala IT-division.

Skalbar omnikanalhandel

ASICS började redan under 2011 att bygga om sitt system och införa en e-handelslösning som ger möjlighet till omnikanalshandel. Något som Hybris lösning gjort sig känd för, och det är en av anledningarna till att ASICS till slut valde Hybris.

Att Hybris Commerce Suite har en skalbar struktur med globalt stöd i plattformen spelade också en avgörande roll. ASICS har under 2013 inlett design och integration av det nya systemet i USA och det kommer där efter att rullas ut i andra länder.

– ASICS är ett världskänt företag som måste kunna agera snabbt när marknaden förändras och samtidigt behålla en stark varumärkesintegritet. Vi är väldigt glada över att få arbeta med ett så respekterat namn i branschen och stödja företagets framtida tillväxt både nationellt och globalt,  säger Masaaki Morita, hybris japanska landschef.

Källa: Press

Annons