Annons

Fyndianer i blodig kamp om biljetter till Emeet

Fyndianer i blodig kamp om biljetter till Emeet

2014-10-23 11:19

Merförsäljningskanalen Fyndiq är en av våra Partners till e-handelskonferensen Emeet. En konferens som tar plats i nästa vecka i Stockholm. Nu ska vi ta reda på vad Fyndiq kommer bjuda på under evenemanget och varför de stöttar Emeet. Fredrik Norberg som är medgrundare och marknadschef på Fyndiq berättar bland annat vilken nätbutik han helst hade haft med sig till en öde ö.

Varför är ni med på detta års Emeet som Partner och deltagande företag?

Det är ett perfekt event när man vill komma nära handlarna. På Emeet blir det ännu mer personligt vilket är roligt.

Vad gör ni som företag för att driva e-handeln framåt mer än att stötta Emeet?

Det viktigaste som finns inom e-handeln: generera försäljning åt våra handlare!

Under Emeet kommer e-handlare diskutera olika heta ämnen i branschen. Ni som Partner kan förstås också lyfta ett ämne som ni vill diskutera. Vad har ni planerat för gridden?

Vi tänkte dels lyfta fram några av våra handlare som får berätta om deras Fyndiq-resa och hur de jobbar med oss som en kompletterande försäljningskanal. Sedan tänkte jag själv ta någon mindre session men har inte riktigt landat i vad det ska handla om. Kanske "Topp 3 sämsta marknadsföringskampanjerna" eller "Vilka e-handelsevent ska man gå på under året? " oavsett vilken ser jag fram emot en diskussion med mycket erfarenhetsutbyte som alltid på emeet.

Vilken är nästa tjänst eller funktion som ni kommer erbjuda e-handlarna och som ni hoppas kunna ta oss alla in i framtiden?

Vi jobbar stenhårt just nu med att automatisera vår kundtjänst och vi har redan lanserat en del funktionalitet i detta mot konsument. Nu är vi mitt i utvecklingen för handlarna som ska göra att tiden som ska behöva läggas på kundtjänst ska minimeras drastiskt. Sedan har vi en hel del stora kopplingar som väntar runt hörnet. Redan nu ser vi att många webbshopsplattformar som har en koppling mot oss har en konkurrensfördel mot sina konkurrenter, vilket är roligt.

Vad finner ni mest intressant inom svensk och internationell e-handel just nu?

Globalt sett är det stora intressanta trender som sker med USA vs Kina genom Amazon och Alibaba och sedan Japan som verkar rusta rejält i USA via uppköp genom Rakuten. Sedan tror jag att alla börsnoteringar är viktigare för oss e-handlare i Sverige än man kan tro. Går Alibaba och Zalando bra på börsen kommer e-handeln som bransch dra till sig mer investerarintresse på global nivå, vilket kommer att påverka hela vägen ner till svenska riskkapitalbolag och affärsänglar. Där är det viktigt att främst Zalando visar att de kan växla över till lönsamhet nu efter att de köpt sig in på marknaden så aggressivt som de har gjort.

Som Partner till Emeet har ni fått några värdefulla biljetter till detta evenemang. Vilka kommer få dessa biljetter och är det någon vi ska hålla utkik efter?

Vi får ju 5 ynka biljetter och vi är 65 pers på kontoret så det kommer nog att avgöras via någon armbrytartävling eller motsvarande. Alla här är grymt sugna på att träffa våra handlare, så det kan nog bli blodigt.


Fyndianier (anställda hos Fyndiq) avnjuter en trevlig frukost på kontoret
(Från
jobb.fyndiq.se)

Om ni blir strandade på en öde ö och och får ta med er en nätbutik (att beställa saker ifrån), vilken skulle det vara?

Jag antar att jag inte får svara Fyndiq, vilket ju hade täckt allt man kan tänkas behöva för att överleva på ön och även se bra ut när man gör det. Från någon annan känns det som att jag skulle ta med mig Sleepo.se, då det vore grymt att sova i en fet dubbelsäng med satinlakan mitt på stranden.

Vi tackar Fredrik Norberg för hans tid och vill ni följa honom kan ni göra det här på Twitter. Vi ser fram emot Fredriks och Fyndiqs sessioner under nästa veckas Emeet och har du ett eget förslag på en session kan du skicka in den här, det vill säga om du lyckats få tag på en biljett.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Fredrik_Norberg
2014-10-23 13:12

Ledsen för den gigantiska bilden!

argit
2014-10-24 09:38

När åker vi? (Jag tar med mig sängen såklart)

Fredrik_Norberg
2014-10-24 16:30

@argit vi får väl bara hitta något osäkert kryssningsfartyg som vi tror kommer förlisa i Västindien nånstans

Annons
Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

"Felet har precis uppdagat sig".

Annons
Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Annons
Annons
Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Sweef söker:

Online Merchandiser

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta