Annons

Godisprofil lämnar Cloetta - investerar i lakritsbutik Paolo Roberto, Dani Evanoff och Erik Dahlén

Godisprofil lämnar Cloetta - investerar i lakritsbutik

2018-03-19 12:50

"Ska investera i snabbväxande entreprenörsdrivna bolag".

När Dani Evanoff för ungefär ett år sedan sålde Candyking-koncernen till det börsnoterade godisföretaget Cloetta, fick han en tjänst som som Pick & Mix Manager hos Candykings nya ägare.

"Lakritsrevolutionen har bara börjat" 

Nu väljer han att lämna godisgiganten bakom sig, för att istället satsa på det egna investmentbolaget Evanoff Group. Via det ska han investera i "snabbväxande entreprenörsdrivna bolag" inom snabbrörliga konsumentvaror (FMCG), heter det i ett pressmeddelande.

Och först ut är - kanske inte helt överraskande - ett bolag inom godisbranschen. Dani Evanoff ska nämligen gå in med pengar i butikskedjan Lakritsroten, ett bolag som specialiserat sig på att sälja lakrits via fysiska butiker och egen e-handel.

- Framtiden för alla lakritsfantaster ser ljus ut, både i Sverige och utomlands. Lakritsrevolutionen har bara börjat och jag är väldigt glad över att Evanoff Group är med på resan, säger Erik Dahlén, vd på Lakritsroten, i en kommentar.

LÄS ÄVEN: Nätbutiken som vill få dig att äta upp datorn

Annons
Annons

Ska lägga kapital på rätt ställen

I samma veva investerar Dani Evanoff också i livsmedelssvarumärket Paolos, som drivs av TV-profilen Paolo Roberto.

- Med min passion för italiensk mat och Evanoff Groups erfarenhet från branschen ser jag fram emot att expandera kraftigt med Paolos under de kommande åren, säger Paolo Roberto.

Vilka bolag som härnäst står på tur för Dani Evanoffs investeringar är ännu okänt, men enligt egen utsago är planen att göra fler investeringar i år, samt att bygga upp en företagsgrupp med omkring tio bolag.

- I dag är det är ett stort gap på marknaden för hur det strukturerade kapitalet rör sig. Mitt mål är att styra om flödet så att det hamnar rätt i ett tidigt skede i bolag med stora förutsättningar att bli morgondagens vinnare, säger Dani Evanoff.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Annons
Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta