Hennes & Maurits E-handel prisades vid modegala

Igår var det åter dags för modebranschtidningen Habit att utse Sveriges främsta modeaktörer. Under kvällen delades det ut priser i 13 kategorier men inga renodlade e-handlare stod som segrare. Däremot utsågs H&M till Årets E-handel och Multikanalbutik

Förra året förvandlades Habit Modegalan till en multikanalsgala när e-handeln tog plats i de ordinarie priskategorierna. Då kammade e-handeln hem två priser, Brandos utsågs till Årets Skobutik och Babyshop fick ta emot utmärkelsen Årets Barnbutik.

I år var det ingen renodlad e-handlare, ursäkta uttrycket nu när Babyshop blivit med fysisk butik, som lyckades lika väl. Däremot utsågs modekedjan H&M till, Årets E-handel och Multikanalbutik, med motiveringen:

Annons

"Med teknisk innovation och ett alltid lika inspirerande flöde av kläder, bilder och miljöer ligger vinnaren i framkant. Vi hänförs, imponeras och köplusten väcks. Med några få enkla klick fångar vinnaren kunden att ta del av en snabb och effektiv köpkarusell."

H&M vann priset i kamp med Oii Design, som nyligen köptes upp av Babyshop, och Gudrun Sjödén som i veckan prisades vid den tyska Neocom-galan i tyska Düsseldorf.

Källa: Press
Bild: H&M

Annons