Houdinis nya globala e-handel är live

Egenritade ikoner och microanimationer.

Det svenska outdoorföretaget Houdini har nu lanserat sin nya e-handelsplattform. I september meddelade företaget att de skulle ta fram en ny global e-handel tillsammans med byrån Cloud Nine, och åtta månader senare är det dags för lansering.

LÄS ÄVEN: Houdini bryter sig ur nuvarande plattform

Annons

- Det här är en fin start för oss i vår digitala resa. Genom en ny plattform och ett nytt utseende kan vi förbättra upplevelsen för våra kunder och bättre få fram vår vision, innovationer och cirkulära arbete, säger Lina Skoglund, projektledare e-com på Houdini Sportswear, i ett pressmeddelande.

Houdinisportswear.com grundades 1993 och är idag baserat i Finnboda Hamn, Stockholm. Företaget jobbar mycket med miljötänk och skriver på sin sajt att "tillsammans med våra kunder återvinner, reparerar, hyr och återanvänder vi oss mot en hållbar outdoor-bransch". Och med den nya sajten ska besökarna få en djupare förståelse för bland annat Houdinis hållbarhetsarbete, skriver bolaget. 

Tekniskt sätt har den nya e-handelsplattformen bland annat nya optimerade flöden, en huvudlös backend-lösning och ny desgin.

LÄS ÄVEN: Den nya e-handelstrenden: Huvudlös e-handel

Just designen har det lagts mycket tid på och då främst på små detaljer som egenritade ikoner och microanimationer. Produkterna i den nya webbutiken är stora och står i fokus. Detta ska, enligt företaget, leda kunden till snabbare köp.

- Det här är bara en start, nu börjar vårt arbete för att utnyttja de möjligheter vi har i nya plattformen så att vi kan optimera kundresan. Vi jobbar också på att digitalisera fler tjänster som vi har, säger Lina Skoglund.

Annons