Annons

Investerar igen - blir största ägaren i KidsBrandStore Foto: eEquity Eequity slår till med ännu en e-handelsinvestering

Investerar igen - blir största ägaren i KidsBrandStore

2017-12-12 09:14

Går in med ytterligare 60 miljoner.

KidsBrandStore, som under sitt senaste verksamhetsår ökade med 100 procent och nådde 65 miljoner i omsättning, har nu fått ett nytt tillskott i kassan. Investmentbolaget eEquity, som för två år sedan gick in med 21 miljoner kronor i bolaget, har nu valt att skjuta till ytterligare 60 miljoner.

LÄS ÄVEN: KidsBrandStore ökar med 100 procent och når 65 miljoner

- Vi har varit delägare i det här bolaget i två år. Under den tiden har bolaget fyrdubblat sin storlek, och vi ser stor potential för fortsatt tillväxt, säger Magnus Wiberg, partner på eEquity, till Ehandel.se.

"En summa som passade bra"

Den nya investeringen innebär att eEquity blir majoritetsägare i KidsBrandStore, även om de inte vill uppge exakt hur stor andel de kommer att inneha. Magnus Wiberg menar att eEquity och KidsBrandStores grundare Mikael Arnåsen och Peter Markstedt har samma inställning till bolaget och hur det ska utvecklas i framtiden.

- För oss spelar det inte så stor roll om vi är minoritets- eller majoritetsägare. Det här var helt enkelt en summa som passade bra att gå in med.

Butiker har gett fart i e-handeln

De senaste åren har KidsBrandStore öppnat fysiska butiker i ett antal köpcentrum runt om i Sverige. Planen är att de nya pengarna ska användas bland annat till fortsatt butiksexpansion. Exempelvis väntar en butik i Oslo.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: KidsBrandStore storsatsar på fysiska butiker

- De vi har öppnat hittills har gått fantastiskt bra, och då särskilt i syfte att boosta e-handeln i varje region. Vi kommer att öppna fler butiker, både i Sverige och i övriga Norden, säger Magnus Wiberg.

Har ni planer på att även ta er an andra marknader?

- Nej, vi kommer att fokusera framför allt på Norden.

Eequity har sedan 2010 investerat i ett antal e-handelsföretag, som till exempel Eleven, RoyalDesign, Caliroots, Footway och NA-KD.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

December är en bergochdalbana.

Annons
Annons
Eventchefen efter Emeetfinalen:

Eventchefen efter Emeetfinalen: "Lite bittersweet att det är slut"

Turnén avslutades i Stockholm.

De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Extra: De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Vilka var där?

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Prognosen för Sveriges absolut största e-handelsvecka.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svenska Singles Day kan få ett enormt uppsving i år

Svenska Singles Day kan få ett enormt uppsving i år

Glöm inte bort världens största e-handelsdag.

Qliros tredje kvartal - tillväxt i alla de tre benen

Qliros tredje kvartal - tillväxt i alla de tre benen

Betaltjänsten ökar mest.

Världspostföreningen beklagar USA:s beslut att lämna

Världspostföreningen beklagar USA:s beslut att lämna

Generaldirektören vill snacka om saken.

Annons
Annons
Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

"Vi kommer att anställa i hög takt nu".

Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras <nobr>e-handel</nobr>

Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras e-handel

Adidas först ut att testa.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta