Annons

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark Medarbetarna på det nya apoteket

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

2019-03-21 11:04

Pumpar upp sin omnikanal.

Anders Torell, vd på Kronans Apotek, meddelar idag att det är fullt fokus på e-handeln inom företaget. Detta betyder dock inte att man stannar upp i den fysiska världen. Omnikanal sägs vara framtidens melodi för apoteket.

- Vi har stort fokus på att växa vår e-handel ytterligare, men kombinationen fysiska apotek och e-handel är stark. Våra apotek fyller flera värdefulla funktioner för samhället och vi har en unik position då vi finns över hela landet och vi spelar en viktig del i vardagen för en stor andel av befolkningen, säger Anders Torell i ett pressmeddelande.

8 nya apotek i år

För att stärka denna kombination ytterligare öppnar kedjan idag ett nytt apoteket på Drottninggatan i Stockholm. Totalt planerar företaget att öppna åtta nya fysiska apotek under året. Dagens öppning innebär det andra nya apoteket för 2019.

Annons
Annons
- Vi vill etablera våra apotek där de gör mest nytta, det vill säga vi vill vara där kunderna är, meddelar Anders Torell.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta