Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Annons
Annons

Amazon Fresh på väg att lanseras i Storbritannien

E-handlaren ryktas rulla ut sina dagligvaruleveranser i Storbritannien inom några veckor.

Vikingar före dödskallar när Northern Spirit satsar i USA

Vikingar före dödskallar när Northern Spirit satsar i USA

Northern Spirit delar med sig av sina erfarenheter från en marknadsföringsresa till USA.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Blondinbellas e-handel ökade efter fällning för smygreklam

Blondinbellas e-handel ökade efter fällning för smygreklam

Fällningen av Reklamombudsmannen ledde till ökade försäljningssiffror i Blondinbellas skobutik Flattered.

Lindahls springer ut kvargen till kunderna

Att få sin snabbmat utkörd är inget ovanligt och enligt mejeriproducenten är det inte mer än rätt att även kvargälskare ska slippa lyfta på rumpan.

Global e-handel ska sprida Morakniven vidare i världen

I samband med sitt 125-årsjubileum öppnar Morakniv en ny e-handel för att ytterligare stärka varumärket runt om i världen.

Annons
Annons
Bring och PostNord granskas efter allmänhetens klagomål

Bring och PostNord granskas efter allmänhetens klagomål

Post- och telestyrelsen gör specialgranskning efter att tidigare krav inte gett effekt.

1
Fortsatt svårt få myndigheter att <nobr>e-handla</nobr>

Digitalisering: Fortsatt svårt få myndigheter att e-handla

En ny rapport visar att en femtedel av alla myndigheter inte e-handlar alls och att antalet digitala fakturor i snitt är färre än hälften.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem