Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Redo för säljtopp:

Redo för säljtopp: "Siktar på största rean någonsin"

För de här e-handlarna innebär bokrean en av årets bästa säsonger.

Annons
Annons

Sverige i topp när norrmännen e-handlar utomlands

6 av 10 norrmän gjorde sitt senaste e-handelsköp från utlandet.

E-handeln upp 34% för världens största livsmedelsföretag

Även jätten Nestlé inser nu behovet av e-handel för att växa.

JS Energi gör sitt första förvärv - trimmar <nobr>e-handeln</nobr> med service

JS Energi gör sitt första förvärv - trimmar e-handeln med service

Med snabb miljonomsättning i ryggen gör man nu sitt första uppköp.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Under 2017 ska iDeal Of Sweden inta två länder i månaden.

PostNord-krisen: Damberg frågas ut i näringsutskottet

Utskottets vice ordförande undrar vad regeringen tänker göra för att rädda företagets fortsatta existens.

Bolaget bakom Snapchat börjar med e-handel - säljer glasögon

Den nya e-handeln Spectacles.com ska sälja solglasögon med en inbyggd kamera.

Annons
Annons
PostNord: Svensk <nobr>e-handel</nobr> växte med 16 procent

PostNord: Svensk e-handel växte med 16 procent

E-handeln omsatte 58 miljarder under 2016.

66 EU-miljoner till svenskt robotprojekt

66 EU-miljoner till svenskt robotprojekt

Nästa generations lagerrobotar ska utvecklas vid Örebro Universitet.

Matjätte fortsätter nätsatsa - låter tredje kedjan gå online

Matjätte fortsätter nätsatsa - låter tredje kedjan gå online

Företaget testar sig fram, enligt kommunikationschefen.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem