Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Ny tjänst ska förenkla för växande <nobr>e-handlare</nobr>

I dag: Ny tjänst ska förenkla för växande e-handlare

Med den nya tjänsten Switch ska Quickbutik underlätta för e-handlare som vill skräddarsy sin plattform.

Annons
Annons
Trädgårdshjälp i videoformat när Bakker.com digitalsatsar

Trädgårdshjälp i videoformat när Bakker.com digitalsatsar

Informationsvideor på YouTube ska hjälpa osäkra trädgårdsägare att göra det mesta av Bakkers utbud.

E-handel öppnar för gränslös vinförsäljning i Kanada

E-handel öppnar för gränslös vinförsäljning i Kanada

Nya regler gör det möjligt att sälja till exempel vin från en provins till en annan i Kanada.

Hur du räknar ut den optimala fria frakten för dig

Tips: Hur du räknar ut den optimala fria frakten för dig

Sourcing-experten Martin Granberg visar hur du ger fri frakt och tjänar pengar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Handelsorganisationerna går ihop för att stoppa Kina-hotet

Handelsorganisationerna går ihop för att stoppa Kina-hotet

Det var inte bara snack. Nu har Svensk Handel gått ihop med våra grannländer för att stoppa portobiståndet.

2

Grabau: Zalando och Amazon kan samexistera

Kinnevik ska inte vara oroliga för Amazons framfart på modemarknaden.

Google vill läsa kundernas mail till e-handlare

Sökjätten hoppas kunna automatisera kundtjänsten via nya AI-tjänster.

Annons
Annons
Zalando bakom miljardtapp för Kinneviks <nobr>e-handel</nobr>

Zalando bakom miljardtapp för Kinneviks e-handel

Investeringsbolagets e-handelsportfölj backade med 14 procent.

Visa vinnaren efter att de hotat PayPal med krig

Kortföretagets hot har gett effekt och PayPal ger nu efter.

Struligt samgående mellan Animail och ZooZoo

Struligt samgående mellan Animail och ZooZoo

Lagerflytt naggar rejält på resultatet som hamnar på minus 38 miljoner.

Sportamore omsatte 155 miljoner med tajt lönsamhet

Sportamore omsatte 155 miljoner med tajt lönsamhet

Sverige levererar men bolaget led av en stor ström returer.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem