Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

På plats i Las Vegas

Vår Chefredaktör är denna vecka i Las Vegas och rapporterar direkt från e-handelskonferensen Shoptalk.

Annons
Annons
Annons

Minimera får 300 000 - ska ta second hand på nätet till ny nivå

Skrev ansökan själva, trots avrådan från branschfolket.

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya <nobr>e-tjänsten</nobr>

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya e-tjänsten

Umeå-startupen är redo att visa upp vad de har.

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Nu vädjar han till svenska e-handlare om hjälp med det tekniska.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet-fansen kan inte få nog.

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

1 april lanseras systersajten Fiske.se.

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Ny funktion ska bjuda på merförsäljning.

Annons
Annons
Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Sänkta priser på nya skönlitterära böcker skulle öka försäljningen kraftigt, tror Johan Kleberg, VD på Adlibris.

1
Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Blir tredje största ägaren i företaget.

Första omnibutiken öppnad i grannlandet

Clas Ohlson lanserar sitt omnikanalskoncept i Norge.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Sport söker:

HAR DU E-HANDELSBAKGRUND OCH SINNE FÖR GRAFISK DESIGN?

H&M söker:

Web Analyst ? H&M Global Marketing

Campadre söker:

Online marketing specialist

Hövding Sverige AB söker:

Sales Manager Marketplace/E-Commerce

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem