Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
E-handelsajten som totalt dominerar fransk näthandel

E-handelsajten som totalt dominerar fransk näthandel

E-handeln i Frankrike ökade med 16 procent förra året.

Annons
Annons

Amazon breder ut sig, både hemma i USA och i Europa

E-handelsjätten har nya lageranläggningar på gång och den här gången även i Storbritannien.

E-handelsprofilen Sixten Engström till Emeet Göteborg

E-handelsprofilen Sixten Engström till Emeet Göteborg

Grundaren av Mycuff.se, Skyltcentralen.se och e-handelsskolan Garderobsehandel är en av deltagarna vid nästa Emeet.

Kort det populäraste betalsättet bland svenska e-handelskunder

En ny undersökning pekar ut kort som det betalsätt flest svenskar föredrar att använda på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kravet från e-handlarna: Sänk ob-tilläggen i kollektivavtalet

Kravet från e-handlarna: Sänk ob-tilläggen i kollektivavtalet

Efter vårens diskussioner om flexiblare arbetstider vill företrädare inom e-handelsbranschen nu se lägre ob-tillägg.

Footway ökar både sin försäljning och vinst

Footway ökar både sin försäljning och vinst

E-handelsbolaget omsatte 148 miljoner kronor under årets första sex månader med ett rörelseresultat på 2,4 miljoner.

Amazons hushållsknappar kommer till Storbritannien

Nu kan även britterna beställa toalettpapper och hundmat med ett enda knapptryck.

Annons
Annons
Möt Talisa Tibblin - Den nya stjärnan på Ehandel.se

Möt Talisa Tibblin - Den nya stjärnan på Ehandel.se

Talisa Tibblin går från Zmarta Group till sälj och event på Ehandel.se.

NA-KD värderas till 150 miljoner efter nyemission

NA-KD värderas till 150 miljoner efter nyemission

Värdet på Jarno Vanhatapios e-handel NA-KD uppskattas nu till nära fyra gånger så mycket som i maj.

Kompletts mathandel siktar mot 300 miljoner i år

Kompletts mathandel siktar mot 300 miljoner i år

Marked.no har efter ett halvår etablerat sig som en "solid aktör" på den norska nätmatmarknaden.

Daniel Wellingtons första pop-up i Europa till Arlanda

Daniel Wellingtons första pop-up i Europa till Arlanda

Klockhandlaren Daniel Wellington öppnar en tillfällig butik på Arlanda Airport.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem