Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Julförsäljningen upp 24 procent hittills i december

Julförsäljningen upp 24 procent hittills i december

Julhandeln på nätet krossar alla prognoser.

Annons
Annons
Leverantören lanserar Swish:

Leverantören lanserar Swish: "Bland de första i Sverige"

Får automatiskt Swish som betalmetod.

2
Fick 700 order på en minut:

Fick 700 order på en minut: "Det här gör vi aldrig om"

Ofrivillig e-handelssuccé med ödesdigra konsekvenser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hennes sexshop ska bli störst - utmanar

Hennes sexshop ska bli störst - utmanar "tyska gubbar"

Möt 27-åringen som tagit en av Danmarks största sexshoppar på nätet till Sverige.

Investerar igen - blir största ägaren i KidsBrandStore

Investerar igen - blir största ägaren i KidsBrandStore

Går in med ytterligare 60 miljoner.

Annons
Annons
Efter Brexit - Nordirland blir nytt e-handelscentrum?

Efter Brexit - Nordirland blir nytt e-handelscentrum?

Glada e-handelsnyheter för Storbritannien.

Affären med Clas Ohlson gav  MatHem 221 miljoner i kassan

Affären med Clas Ohlson gav MatHem 221 miljoner i kassan

Lönsamheten närmar sig.

Maffiadotter öppnade e-handel som "sålde" kaffekapslar

Planer fanns även att "sälja" olivolja.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

House of Dagmar AB söker:

E-commerce manager

ARKET söker:

E-commerce Merchandiser

Jollyroom AB söker:

Teamledare/arbetsledare Jollyrooms lager - omgående

IDUN Minerals AB söker:

E-commerce Manager


Annons:

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.