Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta