Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons

Svenska Assa köper det smarta låset August för en halv miljard

Ska stärka bolaget inom lösningar för hemleveranser.

Annons
Annons
Instabox fyller på kassan med 15 miljoner kronor

Instabox fyller på kassan med 15 miljoner kronor

Vem sa att ingen gillar paketskåp?

E-rapporten #3: Ordertoppen infaller den 17 december

E-rapporten #3: Ordertoppen infaller den 17 december

Var beredda på orderkalaset.

E-rapporten #3: Årets stora prövning

E-rapporten #3: Årets stora prövning

Stjäl Black Friday julhandeln?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-rapporten #3: Stockholms län är bäst i Sverige!

E-rapporten #3: Stockholms län är bäst i Sverige!

Tar hem spelet i så gott som samtliga kategorier.

Ebay rapporterar största tillväxten på tre år

Marknadsplatsen växer men analytiker är oroliga över ökande kostnader.

E-handelssuccé: Apoteket ökar med 43 miljoner

E-handelssuccé: Apoteket ökar med 43 miljoner

I stort sett hela försäljningsökningen tillskrivs den ökande handeln av receptförskrivna läkemedel på nätet.

Annons
Annons

Axfood ökar med knappt 7 procent i Q3

Och nu ska e-handelssatsningen inom Willys sprida sig till ytterligare sex städer innan året är slut.

Flattered rapporterar stora besparingar med returtjänst

Flattered rapporterar stora besparingar med returtjänst

Kundtjänstärenden minskade med 30 procent.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem