Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Bygghemmas mäktiga milstolpe: Krossade miljarden i Q1

Bygghemmas mäktiga milstolpe: Krossade miljarden i Q1

Men resultatet försämrades rejält.

Annons
Annons
Amazon slog 440 miljarder - på ett enda kvartal

Amazon slog 440 miljarder - på ett enda kvartal

Över en miljard dollar i vinst.

Hon lämnar trädgårdsbranschen - tar över Lykos retailverksamhet

Hon lämnar trädgårdsbranschen - tar över Lykos retailverksamhet

Ska öka försäljningen offline.

En miljon Kinapaket mottagna - PostNord gör storförlust

En miljon Kinapaket mottagna - PostNord gör storförlust

"Hanteringen har i allt väsentligt fungerat enligt plan".

2
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nya EU-kravet: Mer transparens hos <nobr>e-handlarna</nobr>

Nya EU-kravet: Mer transparens hos e-handlarna

Ska vara tydligt varför produkter rankas som de gör.

NetOnNet börjar med hemleverans samma dag

NetOnNet börjar med hemleverans samma dag

Ska nå stora delar av Sverige.

Elevens nya VD:

Elevens nya VD: "Rätt sortiment hellre än brett sortiment"

Har anlitat varumärkesbyrå och riktar in sig mot ny målgrupp.

Annons
Annons
Fraktbolaget lanserar portal:

Fraktbolaget lanserar portal: "Lättare att planera sitt liv"

Digital uppgradering efter att man fått IKEA som kund.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Eivy söker:

Eivy söker Brand Markering Manager

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta