Annons

LensWay prisades för bästa kundservice LensWays personal firar vinsten

LensWay prisades för bästa kundservice

2016-02-04 13:27

E-handlaren tog hem toppriset i kategorin Handel & Support i kundtjänsttävlingen SM i Telefoni & Kundservice.

När årets upplaga av SM i Telefoni & Kundservice var avklarad stod det klart att e-handlaren LensWay hade slagit medfinalisterna H&M och Sector Alarm AB på fingrarna i kampen om priset för bästa kundservice inom kategorin Handel & Support. Det är tredje gången som LensWay får ta emot priset.

- Statyetten är äntligen tillbaka där den hör hemma. För oss på LensWay har det aldrig varit en hemlighet att vi har Sveriges bästa kundservice. Nu gläds vi åt att det äntligen är officiellt - att vi ger våra kunder service på guldnivå, säger Lotta Åkesson, kundservicechef på LensWay.

Har genomfört förbättringar 

Tävlingen SM i Telefoni & Kundservice grundades i början av 90-talet och arrangerades till en början av Telia. År 2000 tog företaget Q Survey över rodret.

Bolagets anställda ringer vid 200 tillfällen upp nominerade företag, landsting och kommuner, varpå de gör en samlad bedömning om de olika kundtjänsterna. Sedan delas priser ut i ett antal kategorier, som Resor & Transport och Upplysning & Information.

Annons
Annons

På LensWay, som under året ska ha infört ett antal förbättringar vad gäller till exempel utbildning och arbetsmiljö, arbetar dagligen 30 personer med företagets kundtjänst. Juryns motivering tog bland annat upp att LensWays kundtjänst ska hålla en "väldigt hög och jämn nivå".

- Vi verkar på en starkt konkurrenskraftig marknad där hög kundservice är en av de viktigaste faktorerna i kampen om kunderna. Segern är ett kvitto på att vi lyckas bra, säger Lotta Åkesson.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Tältperioden snart över - Apotea tecknar kontrakt på nya lagret

Tältperioden snart över - Apotea tecknar kontrakt på nya lagret

Har tecknat 12-årigt hyreskontrakt.

Annons
Annons
Chiquelles VD chockad över den låga andelen returer

Chiquelles VD chockad över den låga andelen returer

"Visste att andelen var låg men inte att den var så låg".

Nordicfeel visar fina siffror igen - nu tillsätts ny VD

Nordicfeel visar fina siffror igen - nu tillsätts ny VD

Han tar över efter Henrik Löfberg som går vidare till en ny bransch.

KO tar Trademax till domstol

KO tar Trademax till domstol

Vill att företaget får betala 10 miljoner i marknadsstörningsavgift för den kontroversiella prissättningen på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

La Redoute bekräftar:

La Redoute bekräftar: "Vi lägger ner i Norden"

Har ingått ett "exklusivt distributionsavtal" med Ellos Group.

Bygghemma köper majoriteten av <nobr>e-handeln</nobr> Polarpumpen

Bygghemma köper majoriteten av e-handeln Polarpumpen

Blir ny majoritetsägare i bolaget.

E-handelstjänsten Redeal tar in 4 miljoner kronor

E-handelstjänsten Redeal tar in 4 miljoner kronor

Tre nya ägare hoppar på.

Annons
Annons
80% av de unga männen vill påverkas under köpet

80% av de unga männen vill påverkas under köpet

Svenska konsumenter dock mer skeptiska till AI än andra, enligt en ny undersökning.

Nedräkning: På fredag stängs La Redoutes <nobr>e-handel</nobr>

Nedräkning: På fredag stängs La Redoutes e-handel

Uppgift: Ellos tar över delar av sortimentet när La Redoute lägger ner i Norden.

Svenskt företag lanserar <nobr>3D-plattform</nobr> för e-handel

Svenskt företag lanserar 3D-plattform för e-handel

Nytt försök med 3D inom e-handeln.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Olsson & Gerthel söker:

Inköpsassistent / Administratör

Jollyroom AB söker:

Inköpare Inredning

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner / Grafisk formgivare

Teknikmagasinet AB söker:

E-handelschef till Teknikmagasinet

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem