Annons

Lyko nästa e-handlare att koppla upp sig till Qliro

Lyko nästa e-handlare att koppla upp sig till Qliro

2016-05-18 09:54

Qliro har inlett ett samarbete med Lyko, ett av Sveriges ledande e-handelsbolag inom hårvård och skönhet.

I april 2014 öppnade Qliro Group upp sin betaltjänst förr e-handlare utanför koncernen. Bangerhead och Hobbex var de första att ansluta sig till Qliro och sedan dess har betaltjänsten lanserats i Finland och Danmark.

Nu har Qliro knutit till sig ytterligare en e-handlare, nämligen Lyko. En av Sveriges ledande aktörer inom hårvård och skönhet.

– Vi uppfattar att det finns en efterfrågan på en lösning som fokuserar helhjärtat på större e-handlare och deras behov. Vår bakgrund inom e-handel, erfarenhet av att hantera stora volymer och förståelse för vad stora e-handlare kräver ger oss möjligheten att erbjuda detta, säger Patrik Illerstig, VD för Qliro.

Omsätter över 500 miljoner kronor

Lyko har vuxit kraftigt, med lönsamhet, de senaste åren och omsätter idag över 500 miljoner kronor. Under 2014 köpte bolaget upp branschkollegan Bellbox, något som gjorde att man i ett slag även fick tillgång till ett butiksnät bestående av 35 butiker i Sverige och Norge.

Annons
Annons

Målet med sammanslagningen var en multikanalsatsning på den nordiska marknaden och med Qliro som leverantör hoppas Lyko fortsätta sin tillväxtresa.

– Med Qliro kan vi fokusera på kärnverksamheten, samtidigt som vi får en konsumentfokuserad lösning som tillfredsställer våra krav på flexibilitet samt ger den kundupplevelse vi vill erbjuda, säger Håkan Håkansson, VD för Lyko.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta