Annons

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order Daniel Sundell, ansvarig Digital Affär och Jan Kahlin, Chef Butik på Würth

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

2018-10-22 13:17

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

Industriföretaget Würth, vars koncern omsätter över hundra miljarder kronor, satsar allt mer på e-handel i takt med att företagskunderna kräver det. Företaget har kommit en bra bit med sin e-handel och faktum är att man redan har funktioner som click & collect i Würths fysiska butiker.

LÄS ÄVEN: E-handlarens superresultat: 4,1 miljarder första halvåret

Würth kallar det dock inte click & collect utan Pitstop. Nu meddelar företaget att man uppdaterar konceptet med ännu snabbare leveranser. Tidigare har nämligen alla click & collect-order gått via centrallagret, något som ska ha gett en leveranstid på minst 24 timmar.

Annons
Annons

"En otroligt positiv upplevelse"

Nu gör man som många andra detaljhandlare och kopplar ihop butiklagret med click & collect och därmed minskar leveranstiden drastiskt. Ordern går helt enkelt direkt till butiken och utlämning kan därmed ske kort efter att beställningen har lagts.

- Reaktionerna hittills har varit positiva, både från kunder och från våra butiker. En av våra butiker ringde en kund 15 minuter efter att kunden lagt ordern och berättade att ordern fanns att hämta. Det hela blev en otroligt positiv upplevelse för kunden, säger Daniel Sundell, ansvarig för Würths digitala affär, i ett pressmeddelande.

Kunderna ska lätt kunna se i Würths e-handel om artikeln finns på lager i butik och sedan kunna bestämma om de behöver den snabbt eller om de kan vänta en dag. Butikerna har samtidigt inte ett lika stort utbud som e-handeln så allt kan förstås inte levereras inom några minuter.

- Att handla på nätet ger också kunderna tillgång till ett bredare produktutbud. I Würths e-handel finns över 35 000 artiklar, butikerna har ofta ett snävare produktutbud på lagerhyllan, konstaterar företaget.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Annons
Annons
Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta