Annons

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order Daniel Sundell, ansvarig Digital Affär och Jan Kahlin, Chef Butik på Würth

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

2018-10-22 13:17

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

Industriföretaget Würth, vars koncern omsätter över hundra miljarder kronor, satsar allt mer på e-handel i takt med att företagskunderna kräver det. Företaget har kommit en bra bit med sin e-handel och faktum är att man redan har funktioner som click & collect i Würths fysiska butiker.

LÄS ÄVEN: E-handlarens superresultat: 4,1 miljarder första halvåret

Würth kallar det dock inte click & collect utan Pitstop. Nu meddelar företaget att man uppdaterar konceptet med ännu snabbare leveranser. Tidigare har nämligen alla click & collect-order gått via centrallagret, något som ska ha gett en leveranstid på minst 24 timmar.

Annons
Annons

"En otroligt positiv upplevelse"

Nu gör man som många andra detaljhandlare och kopplar ihop butiklagret med click & collect och därmed minskar leveranstiden drastiskt. Ordern går helt enkelt direkt till butiken och utlämning kan därmed ske kort efter att beställningen har lagts.

- Reaktionerna hittills har varit positiva, både från kunder och från våra butiker. En av våra butiker ringde en kund 15 minuter efter att kunden lagt ordern och berättade att ordern fanns att hämta. Det hela blev en otroligt positiv upplevelse för kunden, säger Daniel Sundell, ansvarig för Würths digitala affär, i ett pressmeddelande.

Kunderna ska lätt kunna se i Würths e-handel om artikeln finns på lager i butik och sedan kunna bestämma om de behöver den snabbt eller om de kan vänta en dag. Butikerna har samtidigt inte ett lika stort utbud som e-handeln så allt kan förstås inte levereras inom några minuter.

- Att handla på nätet ger också kunderna tillgång till ett bredare produktutbud. I Würths e-handel finns över 35 000 artiklar, butikerna har ofta ett snävare produktutbud på lagerhyllan, konstaterar företaget.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta