Annons

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order Daniel Sundell, ansvarig Digital Affär och Jan Kahlin, Chef Butik på Würth

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

2018-10-22 13:17

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

Industriföretaget Würth, vars koncern omsätter över hundra miljarder kronor, satsar allt mer på e-handel i takt med att företagskunderna kräver det. Företaget har kommit en bra bit med sin e-handel och faktum är att man redan har funktioner som click & collect i Würths fysiska butiker.

LÄS ÄVEN: E-handlarens superresultat: 4,1 miljarder första halvåret

Würth kallar det dock inte click & collect utan Pitstop. Nu meddelar företaget att man uppdaterar konceptet med ännu snabbare leveranser. Tidigare har nämligen alla click & collect-order gått via centrallagret, något som ska ha gett en leveranstid på minst 24 timmar.

Annons
Annons

"En otroligt positiv upplevelse"

Nu gör man som många andra detaljhandlare och kopplar ihop butiklagret med click & collect och därmed minskar leveranstiden drastiskt. Ordern går helt enkelt direkt till butiken och utlämning kan därmed ske kort efter att beställningen har lagts.

- Reaktionerna hittills har varit positiva, både från kunder och från våra butiker. En av våra butiker ringde en kund 15 minuter efter att kunden lagt ordern och berättade att ordern fanns att hämta. Det hela blev en otroligt positiv upplevelse för kunden, säger Daniel Sundell, ansvarig för Würths digitala affär, i ett pressmeddelande.

Kunderna ska lätt kunna se i Würths e-handel om artikeln finns på lager i butik och sedan kunna bestämma om de behöver den snabbt eller om de kan vänta en dag. Butikerna har samtidigt inte ett lika stort utbud som e-handeln så allt kan förstås inte levereras inom några minuter.

- Att handla på nätet ger också kunderna tillgång till ett bredare produktutbud. I Würths e-handel finns över 35 000 artiklar, butikerna har ofta ett snävare produktutbud på lagerhyllan, konstaterar företaget.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta