Annons

Mios e-handel omsätter nu 300 miljoner om året Mio får allt fler kunder på nätet

Mios e-handel omsätter nu 300 miljoner om året

2017-11-13 15:03

Ny milstolpe passerad.

Från möbeljätten Mio har de positiva e-handelsnyheterna avlöst varandra under de senaste åren. I våras kunde vi meddela att bolaget hade nått 200 miljoner i försäljning på nätet under det senaste verksamhetsåret, vilket kan jämföras med de 100 miljoner som Mios e-handel omsatte året innan dess. 

LÄS ÄVEN: Mios e-handel ökade med 100 procent igen - når 200 miljoner

Nu visar det sig att e-handelsökningen verkar gå i allt snabbare takt - för när Mio tittar tillbaka på de senaste 12 månaderna står det klart att företagets e-handel har omsatt 300 miljoner kronor under den perioden.

"Starkaste halvåret någonsin"

I ett pressmeddelande beskriver Mio det senaste halvåret som sitt bästa hittills, och även om tillväxten har varit stark även i de fysiska butikerna, så är det e-handeln som pekas ut som den största framgången just nu.

Annons
Annons
- Att vi lyckas prestera det starkaste halvåret någonsin känns extra bra då vi samtidigt har uppgraderat vårt affärssystem, implementerat vår kundklubb och öppnat två nya varuhus i Sundsvall och Lund, skriver vd:n Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

"Tar marknadsandelar på bred front"

Enligt Björn Lindblad ligger tillväxten i Mios e-handel på omkring 70 procent, vilket kan jämföras med att tillväxten i Ehandel.se Analytics-kategorin Hus & Hem ligger på 12 procent hittills i år. Företaget kan nu se tillbaka på sin 69:e månad i rad med tillväxt.

- Vi tar marknadsandelar på bred front nu och det var länge sedan marknadsandelarna smakade så bra, konstaterar Björn Lindblad.

Mios nuvarande verksamhetsår sträcker sig mellan den 1 maj 2017 och den 30 april 2018.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

Lägger rabarber på "några av Europas mest eftertraktade fälgar".

Annons
Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Annons
Annons
Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta