Ökade sin e-handelsförsäljning med 188 procent

Touch-skärmarna ett lyckat koncept.

Modebutikskedjan Joy, som sedan tre år tillbaka ägs av MQ Holding, meddelade nyligen att de stänger ner en stor del av sitt butiksnät. Samtidigt har de genomfört en del förändringar med sin e-handel genom att bygga in den i sina butiker.

Läs även: Joy flyttar in e-handeln i sina fysiska butiker

Annons

Nu släpper företaget ett pressmeddelande som avslöjar att kortbetalningarna i Vendo-skärmarna “har satt fart på försäljningen rejält”. E-handelsförsäljningen ska ha ökat med hela 188 procent första månaden och majoriteten av beställningarna, över 70 procent, betalades med kort.

Touchtech, företaget som tagit fram skärmarna, hade liknande erfarenheter i sin konceptbutik The Fitting Room.

- Vi får ytterligare en bekräftelse på att kortbetalning i butik är en viktig betalmetod. Det är nästan samma utfall hos JOY som i vår konceptbutik The Fitting Room i höstas där kortköpen uppgick till nästan 80 procent av alla köp. Kortbetalning i butik inger en trygghet för konsumenten som med funktionerna ”blipp” och Apple Pay är det snabbaste betalsättet i butik, säger Henrik Skagerlind, Growth Manager på Touchtech.

Annons