Onlinepizza gör sin största reklamsatsning någonsin

Ska bli lika vanligt som tacos.

Nyligen gick Onlinepizza ut och berättade att de skulle införa en ny varumärkesplattform. Med en ny marknadschef i spetsen, skulle företaget “rusta för framtiden”, hette det.

Bland annat skulle loggan göras om och sidan ges ett nytt grafiskt manér. Onlinepizza skulle även bli mer mobilanpassat. Namnet ändrades från OnlinePizza.se till Onlinepizza, vilket skulle signalera mer fokus på online än på pizza, trodde man.

Annons

Ska bli lika vanligt som tacos

Nu kommer ytterligare en storsatsning, som ett led i förnyelsen. När Melodifestivalen drar igång med de årliga deltävlingarna den andra februari nästa år, är nämligen Onlinepizza ett av partnerföretagen.

Syftet sägs vara att “göra hemkörning av restaurangmat lika vanligt som tacomys på en fredag” och satsningen sägs vara “den största kommersiella satsningen i företagets tolvåriga historia”.

- Vi har precis lanserat ett nytt varumärke där vi vill flytta positionen, från att köra hem pizza till studenter, till att bli en självklar del i familjers vardag. Att sponsra Melodifestivalen passar perfekt för att nå ut i det svenska folkhemmet, säger företagetsmarknadschef Philip Eide i ett pressmeddelande.

Följer med turnén

Onlinepizza kommer även att finnas på plats rent fysiskt i varje stad där turnén landar för att förgylla besökarnas upplevelse samt arbeta nära de lokalt anslutna restaurangerna.

- Vi är oerhört glada att kunna välkomna Onlinepizza som partner till Melodifestivalturnén. Vi ser fram emot att framgångsrikt samarbeta med Onlinepizza för för att aktivera denna sponsorrättighet som en del av deras strategiska marknadsförings- och kommunikationssatsning, säger Jamie Perry, projektledare för Melodifestivalen på Live Nation.

Annons