Annons

Partykungen får två nya delägare efter rekordår Partykungen Karl inköpsansvarig, Jeff Ekonomi och Stefan Lagerchef

Exklusivt: Partykungen får två nya delägare efter rekordår

2016-01-20 15:41

Partykungen gav alla anställda en extra månadslön förra året, man har även tagit in nyckelpersoner på företaget som aktieägare.

Nätbutiken Partykungen fortsätter att avancera efter rekordåret 2015 då man omsatte 73 miljoner kronor, fram till den sista augusti. En tillväxt med 80 procent jämfört med året innan.

5 miljoner i vinst

Enligt bokslutet för det brutna räkenskapsåret, sept 2014 till augusti 2015, hade företaget ett rörelseresultat på 8,7 miljoner kronor och årets resultat blev som vi berättat tidigare 5,1 miljoner kronor.

- Under året har mycket arbete spenderats på utveckling av en helt ny hemsida. Den nya hemsidan kommer säkerställa att bolaget kan fortsätta hålla sig i framkant med ny teknik och nya standarder på webben, ge en helt annan möjlighet för mobil och tablet-anpassat innehåll samt möjligheten till att hantera flera språk och valutor i samma system, skriver Jeff Jansson, delägare, och Joel Svensson, grundare, i årsredovisningen.

Den nya hemsidan lanserades i samband med Swish för e-handel som vi raporterat en hel del om.

Nordisk expansion 2016

Partykungen planerar även att nästan fyrdubbla lagret inför en nordisk expansion, där Norge är först ut.

- Under 2016 kommer bolaget även att flytta till nya förhyrda lokaler på Ersbo industriområde i Gävle, uppförda specifikt för bolagets ändamål och verksamhet. Verksamheten expanderar då från nuvarande 1500 kvm till 5750 kvm. Bolaget innehar det registrerade varumärket "Partyking" med tillhörande domäner i Norge, Finland och Danmark som en förberedelse för en internationell expansion, går det att läsa i rapporten.

Värdering på 40 miljoner

Vi kan även se att antalet aktier ökat. Joel Svensson och Jeff Jansson är majoritetsägare i Partykungen, eller G9 Media som bolaget bakom heter. Det har dock skett en nyemission där syftet är att knyta nyckelpersoner närmare bolaget.

- Vi har gett två nyckelpersoner möjlighet att investera i bolaget och valde att göra detta via en nyemission. Ett sätt att knyta viktiga personer närmare företaget, säger Jeff Jansson, delägare på Partykungen.

Hur mycket pengar tar ni in?

Annons
Annons
- Emissionen låg på 784 320 kronor och pengarna är inte avsedda för något specifikt utan går in som arbetskapital, fokus i affären var att låta de två personer som visat intresse få investera och få dem mer involverade i bolagets resa. Jag och Joel har kvar våra innehav som tidigare, säger Jeff Jansson.

De som nu gått in i bolaget är Partykungens lagerchef, Stefan Renöfält, och inköpsansvarige Karl Söderström. Nyemissionen värderar Partykungen till 40 miljoner kronor och ska enligt Jeff Jansson vara baserat på föregående bokslut.

Att belöna sina anställda och knyta folk närmare verksamheten är inget nytt grepp för företaget. I slutet av 2015 gav Partykungen alla sina fast anställda en extra månadslön för ett bra arbete under året.

Bilder på det nya lagret:

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
Instagram rullar ut statistik på svenska konton

Instagram rullar ut statistik på svenska konton

Bloggerskan Desirée "Dessie" Nilsson bland de första.

Annons
Annons
120 kontakter i 7 länder när Chiquelle lanserade chatt

I dag: 120 kontakter i 7 länder när Chiquelle lanserade chatt

Chiquelle testar att chatta med kunderna som ett steg i att ge kunderna snabbare service.

Ge dålig service fingret med ny klagomålstjänst

Slarviga företagare får se upp - den nya tjänsten Uckyou.com visar öppet hur du hanterar synpunkterna från dina kunder.

Mat.se räknar med ett lönsamt Göteborg under 2016

Mat.se räknar med ett lönsamt Göteborg under 2016

Nätmathandlaren ser en fortsatt stabil försäljningsökning och välkomnar konkurrensen från de etablerade storkedjorna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ellos går omnikanal med butik i Mall of Scandinavia

Ellos går omnikanal med butik i Mall of Scandinavia

I september slår e-handelsplatsen upp portarna till sin nya butik i Solna.

Svenskt hotell först i världen med Amazons högtalare

Svenskt hotell först i världen med Amazons högtalare

Gästerna på ett Clarion-hotell i Stockholm kan nu beställa taxi och sätta igång musik med hjälp av Amazons digitala assistent Alexa.

Starweb och Hogia lanserar ny plattform för omnikanal

E-handelsleverantören utökar sitt omnikanalerbjudande med en lösning för större handlare och butikskedjor.

Annons
Annons
Foot Lockers e-handel närmar sig 1 miljard dollar

Foot Lockers e-handel närmar sig 1 miljard dollar

Sportklädeskedjans onlineförsäljning ökade med tvåsiffriga tal under det andra kvartalet.

Skincitys julkalender ska ge kunderna en vacker jul

Skincitys julkalender ska ge kunderna en vacker jul

Inför årets jul lanserar e-handlaren Skincity en julkalender som ska säljas i begränsad upplaga.

Henrik Sellberg blir chef för Avensia i Lund

Lämnar Capgemini för jobbet som utvecklingschef hos Avensia.

Pricerunner ska växa med 30 nya medarbetare

Prisjämförelsesajten är på rekryteringsoffensiv och bolagets nye VD, Nicklas Storåkers, tror på en ljus framtid.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem