Annons

Partykungen får två nya delägare efter rekordår Partykungen Karl inköpsansvarig, Jeff Ekonomi och Stefan Lagerchef

Exklusivt: Partykungen får två nya delägare efter rekordår

2016-01-20 15:41

Partykungen gav alla anställda en extra månadslön förra året, man har även tagit in nyckelpersoner på företaget som aktieägare.

Nätbutiken Partykungen fortsätter att avancera efter rekordåret 2015 då man omsatte 73 miljoner kronor, fram till den sista augusti. En tillväxt med 80 procent jämfört med året innan.

5 miljoner i vinst

Enligt bokslutet för det brutna räkenskapsåret, sept 2014 till augusti 2015, hade företaget ett rörelseresultat på 8,7 miljoner kronor och årets resultat blev som vi berättat tidigare 5,1 miljoner kronor.

- Under året har mycket arbete spenderats på utveckling av en helt ny hemsida. Den nya hemsidan kommer säkerställa att bolaget kan fortsätta hålla sig i framkant med ny teknik och nya standarder på webben, ge en helt annan möjlighet för mobil och tablet-anpassat innehåll samt möjligheten till att hantera flera språk och valutor i samma system, skriver Jeff Jansson, delägare, och Joel Svensson, grundare, i årsredovisningen.

Den nya hemsidan lanserades i samband med Swish för e-handel som vi raporterat en hel del om.

Nordisk expansion 2016

Partykungen planerar även att nästan fyrdubbla lagret inför en nordisk expansion, där Norge är först ut.

- Under 2016 kommer bolaget även att flytta till nya förhyrda lokaler på Ersbo industriområde i Gävle, uppförda specifikt för bolagets ändamål och verksamhet. Verksamheten expanderar då från nuvarande 1500 kvm till 5750 kvm. Bolaget innehar det registrerade varumärket "Partyking" med tillhörande domäner i Norge, Finland och Danmark som en förberedelse för en internationell expansion, går det att läsa i rapporten.

Värdering på 40 miljoner

Vi kan även se att antalet aktier ökat. Joel Svensson och Jeff Jansson är majoritetsägare i Partykungen, eller G9 Media som bolaget bakom heter. Det har dock skett en nyemission där syftet är att knyta nyckelpersoner närmare bolaget.

- Vi har gett två nyckelpersoner möjlighet att investera i bolaget och valde att göra detta via en nyemission. Ett sätt att knyta viktiga personer närmare företaget, säger Jeff Jansson, delägare på Partykungen.

Hur mycket pengar tar ni in?

Annons
Annons
- Emissionen låg på 784 320 kronor och pengarna är inte avsedda för något specifikt utan går in som arbetskapital, fokus i affären var att låta de två personer som visat intresse få investera och få dem mer involverade i bolagets resa. Jag och Joel har kvar våra innehav som tidigare, säger Jeff Jansson.

De som nu gått in i bolaget är Partykungens lagerchef, Stefan Renöfält, och inköpsansvarige Karl Söderström. Nyemissionen värderar Partykungen till 40 miljoner kronor och ska enligt Jeff Jansson vara baserat på föregående bokslut.

Att belöna sina anställda och knyta folk närmare verksamheten är inget nytt grepp för företaget. I slutet av 2015 gav Partykungen alla sina fast anställda en extra månadslön för ett bra arbete under året.

Bilder på det nya lagret:

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Houzz i topp bland företag som förändrar världen

Houzz i topp bland företag som förändrar världen

Slår bland andra Spotify och Uber.

Annons
Annons
Omsätter 45 miljoner - nu intar deras militärbutik Sverige

Omsätter 45 miljoner - nu intar deras militärbutik Sverige

E-handeln Milrab siktar på att bli störst i Europa inom militäranpassade outdoorprodukter.

Vilka stora <nobr>e-handlare</nobr> dominerar i ditt län?

Topplista: Vilka stora e-handlare dominerar i ditt län?

Topp 5 butiker per län.

Hemligheten bakom att Amazon inte går att stoppa

Hemligheten bakom att Amazon inte går att stoppa

"Gör systematiskt hela bolaget till produkter."

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Storslam för Chiquelle på SEBC:s prisutdelning

Storslam för Chiquelle på SEBC:s prisutdelning

Tog hem både Årets Butik och Årets Design.

Boozts säljtrick: Bjuder kunderna på Oslokryssning

Boozts säljtrick: Bjuder kunderna på Oslokryssning

Oväntade överraskningar får kunderna att återkomma.

Barnklädesexpert stänger butiken men ökar <nobr>e-handeln</nobr>

Barnklädesexpert stänger butiken men ökar e-handeln

Den fysiska butiken ska bort till förmån för e-handeln.

Annons
Annons
Han ska rusta DesignOnline för framtidens <nobr>e-handel</nobr>

Han ska rusta DesignOnline för framtidens e-handel

Bank Bergström berättar om den första tiden som VD för det snabbväxande e-handelsföretaget DesignOnline.

<nobr>E-handeln</nobr> med supermat ska rädda vår planet

Helgläsning: E-handeln med supermat ska rädda vår planet

Framtidens supermat kommer från Norden och nås via global e-handel.

Instagramproffset Grand Frank går mot 40 miljoner i år

Instagramproffset Grand Frank går mot 40 miljoner i år

VD:n Erik Bergström berättar vad som funkar - och vad som inte funkar - på Instagram.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Cykelkraft AB söker:

Marknadskoordinator

Milrab.se söker:

Country Manager Sverige - med ansvar för internationell satsning

Olsson & Gerthel söker:

Orderadministratör

MADLADY.SE söker:

Guru inom Kundtjänst

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem