Procurator städar ur sin föråldrade nätbutik

Procurator, en av Sveriges ledande distributörer av skydds- och städprodukter satsar nu på att bli bäst i branschen. För att nå dit kastar man snart ut sina gamla e-handelslösning och ersätter den med en sprillans ny.

Procurators e-handelssajt innehåller över 30 000 artiklar och som vi berättat tidigare har man valt att hoppa på Apptus smarta säljare, eSales för att hantera sitt enorma utbud. Men det är inte bara en ny smart sökfunktion som är på gång, Procurator håller även på att bygga en helt ny e-handel.

– Vår befintliga e-handelssajt är föråldrad, tungrodd och medger inte att vi kan hjälpa våra kunder fullt ut på det sätt vi vill, säger Christoffer Ekelund, CIO på Procurator.

Annons

I den nya nätbutiken som är tänkt att lanseras under 2013 kommer det att finnas kundspecifika inköpsportaler med skräddarsytt innehåll för kunderna. Kunderna kommer även att förses med automatiska köpråd.

– Vi ska bli bäst i branschen och tillsammans med Avensia bygger vi nu en ny sajt som skapar mycket effektivare möjligheter till vidareutveckling och samtidigt mindre intern administration, säger Christoffer Ekelund.

Liknande e-handelsprojekt

Procurator utvärderade flera olika leverantörer innan man till slut valde Avensia, bland annat för att de tidigare jobbat med liknande e-handelsprojekt. Ett exempel är Kjell & Company som har sett en rejäl ökning av e-handeln sedan de bytte e-handelslösning.

– Avensias kompetens och ambitionsnivå imponerade starkt på oss liksom att tidigare kunder framstår som extremt nöjda, vilket innebär en extra trygghet när vi nu satsar stort och långsiktigt. Avensia har också ett unikt kunnande inom relevans och personalisering vilket är viktigt för oss då kunderna via den nya sajten ska kunna få råd om vilka produkter i vår gedigna produktkatalog de ska välja för olika ändamål, fortsätter Christoffer Ekelund.

För Avensias del ska affären med Procurator vara en av de största hittills i år.

– Vi har nu genom flera affärer visat på att vi har blivit något av experter på att dra nytta av vår kompetens inom e-handel för B2C och överföra denna till B2B-företag. Att integrera relevans i våra lösningar för att maximera kundupplevelse och konvertering är något vi arbetat med i flera år och har djup kompetens kring, säger Jörgen Bertilsson, VD på Avensia

 

Annons

Källa: Press

Annons