Rum21 satsar på samarbete med känd kreatör

Heminredning och möbler kan vara nästa stora grej på nätet. Nu försöker nätbutiken Rum21 locka in fler folk i sin webbshop via ett unikt samarbete med en känd kreatör och illustratör.

Rum21 meddelar att de kommer erbjuda en unik kollektion som släpps idag klockan 16:00 på deras sajt. Det är den erkända kreatören Lovisa Burfitt som Rum21 lockat till en nätkampanj. Och detta ska inte vara första gången som nätbutiken testar dessa limiterade utgåvor.

Annons

– Vi är otroligt glada att presentera resultatet av ännu ett mycket lyckat samarbete med den internationellt erkända kreatören och illustratören Lovisa Burfitt. Det var stor efterfrågan på den första kollektionen och vi förbereder oss på minst lika hög efterfrågan denna gången, kommenterar Rum21s VD Fredrik Palm.

Under hösten 2012 lanserade Rum21 ett liknande samarbete med Lovisa och flera av motiven sålde slut på bara några dagar.

Lovisa Burfitts kreationer skall finnas hos Sephora, Rörstrand, Selfridges, H&M:s flaggskeppsbutiker, Harrods, Prêt-à-porter Paris, Procter & Gamble, Nordstrom med flera.

Rum21 är förstås nöjda över att vara bland denna skara butiker och Lovisa sparar inte på adjektiven när hon själv beskriver kollektionen som skall vara unik för nätbutiken:

– Till min nya kollektion framtagen för RUM 21, hösten 2013, är det en excentrisk femme som sveper fram i en air av bohemian chic. En sotig blick och farligt röda läppar under det svartaste största hattbrätte, iklädd överdimensionerad cape, draperad kring de porslinvitaste ben, en klänning mäktigt korsetterad, eller som en puff av lättaste svandun, berättar Lovisa om lanseringen.

 

Källa: Press

Annons
Annons