Annons

Skäggig nyrekrytering - han ska utveckla nätbutiken David Eriksson

Skäggig nyrekrytering - han ska utveckla nätbutiken

2018-05-31 13:00

Annorlunda merit gjorde susen.

Ett uppdaterat CV och relevant arbetslivserfarenhet. Det brukar vara det första som efterfrågas när man ger sig ut på jakt efter ett nytt jobb. Men det finns även andra sätt att ta nästa steg i karriären.

Går regelbundet till barberaren

Ett levande bevis på det är David Eriksson, som precis har fått ett nytt jobb hos e-handelsföretaget Beardshop.se. Eriksson kommer närmast från säkerhetsbranschen där han har arbetat med teknik och säkerhet i sju års tid. Kanske inte direkt någon e-handelsbakgrund, med andra ord. Han har däremot en annan stark merit - nämligen Sveriges snyggaste skägg.

- Jag har väl alltid haft mer eller mindre skägg, men det är de senaste tre till fyra åren som intresset har vuxit för att göra något snyggt med skägget. Jag går regelbundet till barberaren och gillar att testa skäggvårdsprodukter. Så det känns jättekul att få jobba med sin hobby, säger David Eriksson om sin nya tjänst.

Hos Beardshop ska David Eriksson arbeta med administration och att utveckla företagets e-handel. I jobbet ingår ett särskilt fokus på produktanvändning och rådgivning. Han kommer även att arbeta med event och försäljning, närmast i samband med Beardshops kommande event World Beard Day.

"Får en skäggmodell på köpet"

Beardshops förhoppning är att David Erikssons tips till kunderna ska komplettera de kundrecensioner som redan finns på sajten.

Annons
Annons
- Det ger en trovärdighet när kunderna kan läsa oberoende åsikter från andra kunder. Nästa steg är att förstärka rådgivningsfunktionen på webbshopen, och där kommer David att kunna bidra med ett användarperspektiv samtidigt som han kommer att kunna fungera lite som vår skäggvårdsexpert. Och så klart även ett ansikte utåt för webbshopen - vi får ju en skäggmodell på köpet, säger Karin Fahlström, VD för Grooming AB, som driver Beardshop.se.

David Erikssons och Beardshops vägar korsades i samband med att e-handlaren arrangerade en skäggtävling som Eriksson ställde upp i. Han vann då klassen "Best Styled Beard 2017", och resten är - som man brukar säga - historia.

LÄS ÄVEN: E-handlarens skäggtävling gjorde succé i världspressen

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta