Annons

Svensk e-handlare knyter till sig sportjätte: Tar språnget in till Boozt.com

Svensk e-handlare knyter till sig sportjätte: "Stort intresse"

2018-02-08 09:27

Gör som konkurrenten och slår sig ihop med Adidas.

Att det råder ett stort intresse för sport och träning råder det knappast några tvivel om, och därför kommer det kanske inte direkt som en överraskning att flera e-handlare avancerar inom segmentet. Häromveckan fick vi till exempel se snabbväxande Aim’n avancera med ännu en fysisk butik.

LÄS ÄVEN: E-handelssuccé till Göteborg med sin andra fysiska butik

Nu går Boozt ut och berättar om ett nytt samarbete med sportmärkena Adidas och Reebook, som sedan 2015 ingår i samma koncern.

- Vi är stolta att kunna erbjuda starka varumärken som Adidas och Reebok till våra kunder. Detta kommer att stärka vårt utbud inom Athleisure och sportskategorin väsentligt. Vi märker av ett stort intresse och efterfrågan, speciellt avseende Athleisure – hybridtrenden som kombinerar mode och sport, säger Hermann Haraldsson, vd på Boozt, i en kommentar.

"En stark nordisk onlineaktör"

Boozts senaste satsning kommer efter att konkurrenten Zalando också har inlett samarbeten med globala sportaktörer. Den tyska modegiganten och Adidas inledde till exempel för något år sedan ett pilotprojekt som syftade till att få fram snabbare leveranser.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Adidas först ut när Zalando integrerar fysiska butiker

Det nya avtalet innebär att Boozt.com fån och med senare i år kommer att sälja kläder, skor och accessoarer från bland annat Reebok Classic och Adidas Originals.

- Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Boozt.com som är en stark nordisk onlineaktör. Boozt erbjuder en unik kollektion av både etablerade och nya nordiska och internationella livsstilsmärken och vi ser att detta passar väldigt väl med våra varumärken, säger Kalle Kickuth, Senior Director Fashion Sales hos Adidas Nordics.

LÄS ÄVEN: Boozt-chefen om nackdelen med ett stort sortiment

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta