Svensk e-handlare knyter till sig sportjätte: ”Stort intresse”

Gör som konkurrenten och slår sig ihop med Adidas.

Att det råder ett stort intresse för sport och träning råder det knappast några tvivel om, och därför kommer det kanske inte direkt som en överraskning att flera e-handlare avancerar inom segmentet. Häromveckan fick vi till exempel se snabbväxande Aim’n avancera med ännu en fysisk butik.

LÄS ÄVEN: E-handelssuccé till Göteborg med sin andra fysiska butik

Annons
Annons

Nu går Boozt ut och berättar om ett nytt samarbete med sportmärkena Adidas och Reebook, som sedan 2015 ingår i samma koncern.

- Vi är stolta att kunna erbjuda starka varumärken som Adidas och Reebok till våra kunder. Detta kommer att stärka vårt utbud inom Athleisure och sportskategorin väsentligt. Vi märker av ett stort intresse och efterfrågan, speciellt avseende Athleisure – hybridtrenden som kombinerar mode och sport, säger Hermann Haraldsson, vd på Boozt, i en kommentar.

"En stark nordisk onlineaktör"

Boozts senaste satsning kommer efter att konkurrenten Zalando också har inlett samarbeten med globala sportaktörer. Den tyska modegiganten och Adidas inledde till exempel för något år sedan ett pilotprojekt som syftade till att få fram snabbare leveranser.

LÄS ÄVEN: Adidas först ut när Zalando integrerar fysiska butiker

Det nya avtalet innebär att Boozt.com fån och med senare i år kommer att sälja kläder, skor och accessoarer från bland annat Reebok Classic och Adidas Originals.

- Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Boozt.com som är en stark nordisk onlineaktör. Boozt erbjuder en unik kollektion av både etablerade och nya nordiska och internationella livsstilsmärken och vi ser att detta passar väldigt väl med våra varumärken, säger Kalle Kickuth, Senior Director Fashion Sales hos Adidas Nordics.

LÄS ÄVEN: Boozt-chefen om nackdelen med ett stort sortiment

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!