Tidigare Hemtextopp blir NetOnNets nya e-handelschef

"Har en gedigen erfarenhet från såväl e-handel som retail".

Den första oktober tillträdde Susanne Holmström som ny vd för hemelektronikkedjan och e-handelsföretaget NetOnNet.

LÄS ÄVEN: NetOnNets nya vd laddar för praktik på lagret

Annons

Tilltalas av enkelt koncept

Nu står det klart att hon får sällskap i ledningen av Martin Richardsson, som är företagets nya e-handelschef. Han har tidigare arbetat som e-handelschef hos Hemtex i åtta års tid. Nu får han ansvaret för att leda NetOnNet mot "fler innovativa e-handelslösningar som höjer och optimerar kundupplevelsen", som det heter i ett pressmeddelande.

- Jag lockades till NetOnNet av flera skäl. Den mångåriga e-handelshistoriken gör att hela organisationen genomsyras av ett utpräglat omnikanaltänk som ska bli fantastiskt roligt att få vara en del av. Det unika självbetjäningskonceptet som bygger på enkelhet tilltalar mig, säger Martin Richardsson i en kommentar.

- Jag tror att alla kundresor börjar online och med det i minnet, så vill jag arbeta för att stärka NetOnNets relation med kunden och bidra till att göra oss ännu mer inspirerande, personliga och enklare, fortsätter han.

"Helt rätt person"

Utöver sin tid som e-handelschef för Hemtex har Martin Richardsson arbetat som projektledare och frilansjournalist för bland annat Ellos räkning. Han inledde sin karriär 1997 som delägare och projektledare på en webbyrå.

- Martin har en gedigen erfarenhet från såväl e-handel som retail och har under åren samlat på sig kompetens inom bland annat e-handel, kundupplevelser, strategiskt arbete, ledarskap, marknadsföring och affärsutveckling. Dessa och många fler värdefulla egenskaper och erfarenheter gör honom till helt rätt person att ta sig an rollen som e-handelschef, och kommer väl till pass i vår strävan om att ge konsumenterna en kundupplevelse i världsklass, säger Peter Andersson, retailchef på NetOnNet.

Martin Richardsson tillträdde sin tjänst som e-handelschef hos NetOnNet den 1 november i år.

Annons