Effekten av TV-reklam håller i sig enligt Fyndiq

Fyndvaruhuset på nätet har tidigare synts och hörts i TV och radio. Nu lanserar de dock en större reklamkampanj med en egenproducerad reklamfilm. Detta säger de ska lägga hela grunden för indrivandet av trafiken till Fyndiq.

Marknadsplatsen Fyndiq som nyligen drog in 20 miljoner i nytt kapital meddelar att de går ut i en större TV-kampanj, med hjälp av PR-bolaget Tre Kronor.

- Med en en bra offline närvaro ser vi att vi kan effektivt fånga upp besökare via våra marknadsföringskanaler online. Detta var något som vi såg tydligt i höstas när vi körde vår förra reklamfilm och det som var intressant där var att effekten höll i sig mycket längre än väntat. Vi tänkte att den skulle hålla i sig någon månad men den höll i sig i ett halvår ungefär, säger Fredrik Norberg, marknadschef på Fyndiq.

Annons
Annons

TV-reklam visade sig alltså vara mycket effektivt för Fyndiq. Merförsäljningskanalen som tidigare använt sig av TV och Radio lanserar nu en "vanlig" reklamfilm:

- I höstas använde vi framgångsrikt en jingel som användes både i radio och TV vilket förstärkte känslan av att Fyndiq fanns överallt. Den TV-reklam som var då var s.k programsponsring som är de små snuttarna som kommer inför och efter ett reklamavbrott. Denna gång har vi valt att istället köra på "vanliga" reklamfilmer vilket kommer i reklamblocken och filmen kommer att sändas i en längre version på 30 sekunder och en kortare på 10 sekunder, berättar Fredrik.

Deras nya reklamfilm skall visas på TV 3, 6 & 8 fram till mitten av december. Ni finner filmen här nedanför. Det ska bli intressant att se om denna vanliga reklam ger bättre effekt än de spottar Fyndiq haft tidigare, något vi hoppas kunna återkomma till. TV-reklam som marknadsföring för e-handlare har även diskuterats i vårt forum.

Källa: Dagens Media, Press

Relaterade nyheter:
Sportamore levererar reklamfilm på rekordtid

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!