Färgglatt miljardföretag satsar på helt ny e-handel

"Digitalisering har ett självklart fokus".

Det internationella färgvarumärket Caparol får en helt ny e-handel, som tas fram av Spot On Solutions. Detta då de vill öka det digitala fokuset och få en bättre plattform att marknadsföra sina puts- och måleriprodukter på.

Varumärket Caparol ägs av DAW koncernen, som är Europas tredje största färgföretag, med en omsättning på 14 miljarder kronor och verksamhet i över 30 länder.

Annons

- Digitalisering har ett självklart fokus när vi utvecklar processer och tjänster internt och externt i företaget. När det gäller utveckling av digitaliseringen i kundservice och distribution letade vi efter en partner som kunde leverera teknik, kompetens och inte minst vilja, att hjälpa oss till en riktigt bra lösning, säger Per Törnqvist på DAW Nordic AB i ett pressmeddelande.

Intergration och guider på flera språk väntar

Framöver ska den nya e-handeln även få fler guider och sajter på olika språk ska skapas. Från Spot On:s sida ser man fram emot att fortsätta vara med på den resan.

- Caparol är ett välkänt och starkt varumärke som är digitalt medvetna och redan kommit en bit i sin digitalisering. Det känns smickrande och inspirerande att Caparol valt Spot On för sin fortsatta digitalisering, säger Lars-Åke Wahlberg, vd på Spot On.

Spot On Solutions ska förutom e-handelssystem även ha specialiserat sig på integrationer, BI, Analys och backend. De har ett 30-tal anställda i Jönköping, Göteborg och Stockholm.

Annons