Jessica Simpson tar sitt modemärke ut på nätet

Efter tio år i den analoga världen ska sångerskan och skådespelerskan Jessica Simpson nu sälja sina kreationer på nätet, i TV:n och i sociala medier.

Jessica Simpson har många strängar på sin lyra. Förutom att sjunga och agera framför kameran driver hon sedan tio år tillbaka även ett eget modemärke, Jessica Simpson Lifestyle Collection. Lagom till tioårsjubileet är det nu dags att lansera en egen e-handel.

Något hon gör i samarbete med varumärkesbyrån Sequential Brands Group, som i april köpte en majoritetsandel i företaget, samt Delivery Agent. En plattformsleverentör som specialicerat sig på försäljning kopplat till underhållning.

Annons

Förutom en nylansering av JessicaSimpson.com, som uppdaterats med e-handelsfunktioner, kommer det snart även att bli möjligt att shoppa hennes kreationer i TV-apparaten via Delivery Agents smart TV-app, ShopTV.

– Våra kunder och fans har alltid varit vår högsta prioritet. Jag är väldigt glad över att kunna erbjuda mina fans möjligheten att shoppa våra produkter direkt från vår nätbutik, säger Jessica Simpson.

12 miljoner sociala följare

Sedan lanseringen 2005 har Jessica Simpson förvandlat sitt livsstilsmärke till ett modeimperium värt 1 miljard dollar. Hennes kollektion omfattar 32 produktkategorier, däribland skor, kläder, accessoarer och parfymer.

Och med drygt 12 miljoner fans som följer henne på sociala medier som Facebook, Instagram och Twitter har hon en hyfsad kundbas. Något Jessica och hennes partners planerar att utnyttja ytterligare när företaget nu tar klivet ut på nätet.

Med hjälp av Delivery Agents e-handelsplattform blir det inte bara möjligt att shoppa direkt på sajten och i TV:n, utan även via olika sociala medier.

– Jessica Simpson har 7,2 miljoner Twitter-anhängare, 2,9 miljoner fans på Facebook och 1,8 miljoner anhängare på Instagram. Våra kunder är inte bara konsumenter, de interagerar med teknik så vi har sett till att e-handelssajten är en multiplattform, säger Jameel Spencer, divisionschef för mode och underhållning på Sequential Brands Group.

Annons