Nätjätten Komplett ger sin logotyp ett ansiktslyft

Norska Komplett Group byter ut sin logotyp, bland annat för att betona att man har fått ett mycket större utbud av varor under 2013. Logoskiftet gäller för Kompletts nätbutiker i Norge, Sverige och Danmark.

Komplett Group köpte i våras samtliga aktier i Webhallen AB med målet att stärka sin position i Sverige och Skandinavien. I höstas slog man även samman nätbutikerna inWarehouse.se och Komplett.se under ett och samma varumärke, Komplett.se.

För att ytterligare stärka varumärket byter man nu även ut den gamla logotypen för sina nätbutiker i Norge, Sverige och Danmark.

Annons
Annons

– Profilen bygger upp och innefattar de nya områdena som vi gått in i. Den gamla datorn byts nu ut med en logotyp som illustrerar att paketen som vi skickar ut kan vara fyllda med många olika produkter, säger Ole Vinje, koncernchef för Komplett Group

Satsar på nya branscher

Ikonen framför namnet i logotypen är en låda som kan fyllas med fysiska produkter och nya typer av tjänster. Lådan beskriver man som en viktig symbol då det årligen går ut nästan 2 miljoner beställningar från lagret i Sandefjord. Ikonen representerar också ett K för Komplett.


Den gamla logotypen


Den nya logotypen

Förutom att erbjuda fler produktkategorier i befintliga Komplett-butiker, kommer man nu även att gå in i nya branscher som försäkring och bank.

– Vi ska vara en komplett leverantör och erbjuda våra kunder kompletta lösningar som gör vardagen lättare. Vi har lagt stort fokus på att kunderna ska känna igen oss och den nya profilen är en evolution, inte en revolution, säger Ola Vinje.

Källa: Press

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!