SEO-byrån: ”Teamar upp med e-handelskungarna”

"Behåller kunden inom alla fyra väggar".

I december förra året, meddelade e-handelsleverantören eValent, att de hade förvärvat ett konkurrerande bolag, nämligen plattformsleverantören Netrix. Nu, en månad senare, rapporterar eValent Group att de går samman med de digitala experterna Innosearch.

LÄS ÄVEN: E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

Annons
Annons

- All service kommer nu att finnas på samma ställe vilket gör att det blir enklare och effektivare att utveckla sin e-handel, säger Jonas Kjellander, VD på eValent, i ett pressmeddelande.

Mer kunskap och möjligheter "under samma tak" är vägen från strategi, marknadsföring, e-handelsplattform och ökad omsättning kort, menar Jonas Kjellander. 

- Lite förenklat så teamar vi upp med "e-handelskungarna" i branschen. Det har funnits ett samarbete tidigare och detta fördjupas nu. Det blir en win-win-win-situation för samtliga inblandade, främst kunderna. InnoSearch blir eValents in house-SEO-byrå, säger Christoffer Borg Mattisson, delägare och vd på InnoSearch.

Det nya tillskottet, InnoSearch, har sina kontor i Eslöv och Kalmar, och är en digital byrå som hjälper företag att ta fram, utveckla och optimera digitala strategier inom bland annat digital annonsering och sökmotoroptimering. 

- För vår del är samarbetet med InnoSearch ett perfekt komplement. Vi gör mycket inhouse idag, men just sökmotoroptimeringen som de är experter på gör att vi kan erbjuda våra kunder den tjänsten utan att lämna iväg arbetet. Vi blir ett in house-team som blir mycket effektivare tillsammans. Vi behåller kunden inom alla fyra väggar, säger Jonas Kjellander, och tillägger:

- Det ger en genomslagskraft och kompetensmässigt höjs nivån.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!