SmartGuy slår ihop sina tyska sajter till StylePit.de

SmartGuy-koncernen som hittills arbetat med en multi-brand strategi på den tyska marknaden, väljer att slå ihop fem nätbutiker till en. Från och med nu kommer koncernen samla alla sina nätbutiker i landet i en stor modebutik, StylePit.de.

SmartGuy Group, som tidigare i år förvärvade den tyska nätbutiken Sportprofi.de, har beslutat att förena alla sina tyska sajter under ett gemensamt varumärke. Koncernen som hittills har arbetat med en multi-brand strategi på den tyska marknaden, väljer nu att slå ihop fem nätbutiker till en, StylePit.de.

– Vi har sedan starten haft en multi-brand strategi på den tyska marknaden med SmartGuy, SmartGirl, SmartSmall, SmartSport och på senare tid även Sportprofi, sammanslagningen är en del av vår internationaliseringsprocess. Genom att slå ihop våra sajter kan vi nu lägga mer fokus på att förbättra kundupplevelsen på vår nätbutik och därmed bli ännu starkare mot konkurrensen, säger StylePits CSO, Sïmon Saneback.

Annons
Annons

Och den tidigare ägaren av företaget Sportprofi, Andreas Schmid, tror att satsningen är rätt väg att gå.

– Det råder en stor konkurrens på den tyska marknaden, och nu blir vi oerhört starka med över 50 000 artiklar och cirka 1 000 varumärken för män, kvinnor, barn och sport, säger Andreas Schmid.

20 europeiska marknader

I början av året lanserade SmartGuy-koncernen sitt nya koncept, StylePit.se, i Sverige och i somras även i Danmark och Norge. Tidigare i år beslutade man även att byta namn på sin ryska onlinebutik från SmartModa.ru, till StylePit.ru.

– Det är alltid riskabelt med sammanslagningar och namnbyten, samtidigt som vi har en del erfarenhet från vår ryska onlinebutik som vi nu kan dra nytta av. Vi genomförde sammanslagningen för två dagar sedan, och allt har planerats under en fyra-månaders period. Allt har gått som planerat och resultatet är mycket tillfredsställande, säger Sïmon Saneback.

SmartGuy-koncernen marknadsför StylePit på över 20 europeiska marknader och sammanslagningen ska inte att innebära någon förändring för de tyska kunderna när det gäller leverans och kundservice.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!