Spendrups Bryggeri gör en storsatsning på e-handel

Det svenska bryggeriet står inför en omfattande satsning på sin B2B-handel och ska nu kraftigt öka onlineförsäljningen och antalet anslutna kunder.

Spendrups har bestämt sig för att haka på B2B-handeln online. Kanske inte ett helt oväntat drag då bryggeriet har ett stort antal kunder inom restaurangbranschen. En satsning företaget hoppas ska göra det enklare för kunderna att beställa på egen hand, på de tider och vid de tillfällen som passar dem bäst.

– Med vår nya e-handel vill vi möta våra B2B-kunder på ett personligt sätt. Vi är övertygade om att ett tydligare fokus på kundens behov ökar vår potential att driva försäljning via e-handeln, säger Anette Stjernkvist, Försäljningsdirektör på Spendrups.

Annons
Annons

”En anpassad e-handelslösning”

För att få till en fungerande lösning har Spendrups valt att använda sig av e-handelslösningen STORM från enferno tillsammans med Sitecore Experience Platform. En kombination man hoppas ska ge fördelar i form av personifiering, prestanda och automatisering.

– Det här är en viktig satsning för Spendrups och vår nya e-handel måste utan problem hantera alla aspekter av modern B2B-försäljning online där avtalspriser, anpassade sortiment och anpassat innehåll för olika kundsegment är extra viktiga delar för oss, säger Mats Anund, IT-chef på Spendrups.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!