Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Att crowdfunda ihop nytt kapital för att kunna växa som företag tycks bli allt populärare bland nya e-handlare.

Tidigare i veckan kunde vi exempelvis berätta om klockmärket Mockberg, som hade som mål att få ihop två miljoner via crowdfundingsajten FundedByMe.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Klockmärke ska ragga två miljoner med kunder som deltagare

Nu kan vi meddela att ytterligare en e-handlare har valt crowdfundingsajten för att lyckas nå sina mål.

Två veckor kvar

E-handelsföretaget Writeyboards säljer whiteboard-koncept som täcker hela väggar. Deras mål var att få ihop 300 000 kronor, vilket de nu överskridit med råge. I Skrivande stund har deras kampanj gett dem en finansiering på 567 000 kronor, vilket alltså innebär att de nått 189 procent av det ursprungliga finansieringsmålet. Och då är det fortfarande mer än två veckor kvar av kampanjen.

- Det här är så häftigt och roligt! Vi startade bolaget i Stockholm för några år sedan men jag flyttade ner med familj till Mönsterås (utanför Kalmar) i slutet på förra sommaren, så där finns kontor och lager idag. Målet är ju en sak, men att vi redan har fått in investeringar till nästan dubbla beloppet känns som en dröm, säger Christian Tomelius, som grundade WriteyBoard Europe AB, i ett pressmeddelande.

Har exklusiva rättigheter

Närmare bestämt startades bolaget 2015 och webbshoppen har funnits sedan 2016. Deras främsta målgrupp är skolor, kontor och arkitekter. I USA ska kände företag såsom Red Bull, Google, Uber, HBO och Walmart ha köpt en tavla av WriteyBoard.

Idén till tavlan uppfanns ursprungligen av en amerikansk student vid namn Saachi Cywinski, men WriteyBoard Europe AB har exklusiva distributionsrättigheter för produkten i Norden samt fem länder till i Europa, men också förtur till resten av Europa.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!