Virtusize vann prestigefyllt pris tillsammans med ASOS

Igår kväll blev det klart att Virtusize tog hem segern i The World Retail Awards 2013 tillsammans med brittiska ASOS, en av världens största e-handlare. I kamp med bland annat American Apparel, John Lewis och Carrefour tog man hem vinsten i kategorin, Retail Technology Initiative Of the Year.

Den svenska storlekstjänsten Virtusize är inte främmande för att vinna priser och under 2012 utsågs man till årets Webbkomet. Tidigare i år nominerades man även till BT Retail Week Technology Award i kategorin, Customer Experience Technology of the Year, tillsammans med den brittiska nätbutiken ASOS.

Nu har man tillsammans med samma nätbutik kammat hem ett pris under The World Retail Awards, en global gala som uppmärksammar detaljhandeln världen över. Bland tidigare vinnare återfinns företag som Inditex, Burberry och Amazon.

Annons

– Det känns otroligt kul att Virtusize tar hem vinsten i kategorin Retail Technology Initiative Of the Year och att få vinna tillsammans med ASOS, en av väldens största e-handlare, är stort. Detta visar att Virtusize är en global lösning för ett av klädeshandels stora problem, konsten att kommunicera storlek och passform online, säger Peder Stubert, en av grundarna till Virtusize.

Fått ett bra gensvar

Virtusize, som nyligen tog klivet in i Japan, lanserades tidigare i år hos e-handelsjätten ASOS och har enligt egen utsago fått ett fantastiskt gensvar från både ASOS och dess kunder.

85-90 procent av de kunder som använt sig av tjänsten uppger att Virtusize fungerar bättre eller mycket bättre än standardiserade storlekstabeller, och över 90 procent av användarna fann att Virtusize gjorde det enklare att välja rätt storlek.

Källa: Press

Annons