Annons

Efter e-handelskonkursen - Team Sportia byter fokus igen Team Sportia styr om fokuset till de fysiska butikerna

Efter e-handelskonkursen - Team Sportia byter fokus igen

2018-03-15 10:07

Click and collect i fysiska butiker blir den nya modellen.

Igår kunde vi berätta att det bolag som drivit Team Sportias e-handel, Aitrops Event AB, gått i konkurs. Det innebär attsportföretagets e-handel nu är nedstängd tills vidare.

LÄS ÄVEN: Team Sportias e-handel i konkurs - nätbutiken stängd

Nu berättar företagets vd Lars Palmgren att de i och med e-handelns nedläggning kommer att ändra om fokuset på den digitala handeln - igen. För så sent som i november hette det att man skulle storsatsa på e-handeln.

LÄS ÄVEN: Team Sportias e-handelsplan för att bli sportbutikernas vinnare

Fokus på click and collect

Nu blir det istället ett annat koncept som väntar.

Annons
Annons
- För oss är det viktigt att börja med rätt fokus, med det som är vårt DNA och det som vi ser som vår starkaste konkurrensfördel nämligen våra butiker, våra lokala handlare. Plattformen kommer därför till en början riktas om med ett fokus på att stärka vår fysiska handel ytterligare, ett arbete som redan är påbörjat, skriver Lars Palmgren till Ehandel.se.
- Vi ser att våra kunder vill handla i flera olika kanaler, därför blir det viktigt för oss att fokusera på en Click and collect-lösning. Genom att ge kunden möjligheten att lägga sin order online och nyttja våra butikers befintliga lager kan vi snabbt ta nästa steg i att lösa vår digitala handel, fortsätter han.

"Negativt utifrån flera aspekter"

Exakt när det nya konceptet ska börja implementeras är dock oklart i nuläget.

- Det är för tidigt att redan nu säga när alla funktionerna är up and running.

När det gäller vad som föregått Aitrop Events konkurs, hänvisar Lars Palmgren vidare till företaget, men han menar att det som hänt drabbar alla inblandade.

- Aitrops Events konkurs är självklart negativ utifrån flera aspekter. Det drabbar människor, leverantörer och varumärket, vilket är ledsamt, skriver Lars Palmgren.

"Mer laddade än någonsin"

Han tror dock att företaget kommer att fortsätta att skörda framgångar både inom fysisk och digital handel i framtiden.

- Team Sportias butiker och entreprenörer tillsammans med alla hängivna medarbetare är dock mer laddade än någonsin och preparerade för framtiden. En framtid där vi är övertygade om att lokalt entreprenörskap i kombination med digital handel kommer att skörda framgångar, avslutar Lars Palmgren.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons
Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

20 procent på allt idag.

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Detaljhandlaren nära sitt livs största e-handelsköp.

Annons
Annons
Designtorget intar e-handeln:

Designtorget intar e-handeln: "Vi är väldigt starka i vår nisch"

En självklarhet att finnas där kunderna finns, enligt vd:n Alexandra Wahlqvist.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta