Hemköps e-handel lanseras i landets tredje största stad

260 000 nya hushåll.

Axfood har som vi vet vaknat upp och insett e-handelns potential. De satsar nu på e-handel på alla fronter och en av dessa är via dagligvarukedjan Hemköp som i mars expanderade i Stockholm. Då förklarade Hemköp att de under första halvåret skulle dra igång e-handel i sex nya butiker.

I dag står det klart att en av dessa är nyrenoverade Hemköp Triangeln i Malmö som kommer att starta upp Hemköps e-handelssatsning i södra Sverige.

Annons

– Vi har redan öppnat för beställningar och första hemleveransen går ut den 3 maj. Vi ser verkligen fram emot att få erbjuda våra kunder riktigt bra mat både i butik och på nätet, säger Jakob Hofverberg, butikschef på Hemköp Triangeln.

Fler orter på väg

Hemleverans kostar endast 20 kronor vilket företaget säger har bidragit till att Hemköps e-handel blivit en succé i Stockholm och Göteborg.

– Vi är väldigt glada över att äntligen kunna erbjuda vår konkurrenskraftiga e-handel till Malmö och Lund, vi når nu ytterligare cirka 260 000 hushåll. Detta är ett viktigt steg i vår expansionsplan och fler orter kommer att erbjudas vår e-handelslösning under året, säger Anna Åkesson, e-handelschef på Hemköp.

Vill kunderna inte betala 20 kronor för hemleverans så finns även alternativet att hämta den färdigplockade maten i butiken, mot en avgift på 10 kronor.

LÄS ÄVEN:
Nätmatskampen: Så ska Hemköp vinna över kunderna

Annons