Annons

Interflora slog rekord på nätet under årets julhelg

Interflora slog rekord på nätet under årets julhelg

2013-12-27 09:48

Julen 2013 var en extra blomstrande högtid för Interflora. Under årets julhelg slog företaget försäljningsrekord på sin e-handelssida Interflora.se. Snabba och smidiga leveranser tillsammans med en målmedveten satsning på nätet är några av anledningarna.

Julen är, tillsammans med Alla hjärtans dag i februari och Mors dag i maj, den största högtiden för blomsterförmedling. Något som märktes lite extra under årets julhelg hos Interflora.se. Företaget slog nämligen nytt rekord när det gäller försäljning på nätet.
– Julen 2012 var också en rekordjul så det är med stor glädje vi nu kan konstatera att vi fått äran att hjälpa ännu fler personer att uppvakta med Blommogram i år, säger Interfloras VD John Lilja.
En av anledningarna till Interfloras ökade försäljning beror på deras satsning på snabba leveranser. Precis som konkurrenten Euroflorist kan man erbjuda leverans samma dag som beställningen sker, och för den som har riktigt bråttom, finns det till möjlighet till expressleverans som ser till att blommorna kommer fram inom två timmar.

Satsning på M-handel

Utvecklingen av näthandeln har under de senaste åren också stått högt på Interfloras dagordning. Och även om man haft lite problem med Google i Storbritannien, så har man gjort många andra lyckade satsningar.

I år har Interflora satsat på bannerannonsering på utvalda samarbetssajter och företagets Facebooksida har under hösten rankats som en av Sveriges mest engagerande Facebooksidor. Man har även tagit fram en ny lättshoppad mobilsajt, något som John Lilja ser som ett naturligt steg i e-handeln.
– Sakta men säkert börjar folk nyttja även mobiltelefoner och surfplattor för att e-handla och skicka Blommogram och då gäller det att vi är beredda med en lättnavigerad och bra sajt, säger John Lilja. Vi var en av de allra första allra första att bedriva e-handel i Sverige, så för oss är det viktigt att ligga på topp.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta