Ville sälja mer löshår – bjöd in känd Youtuber till e-handeln

"Hair Hacks" i webbshopen och på sociala medier.

Årets kanske mest omtalade aprilskämt i e-handelssammanhang var troligtvis det som Rapunzel of Sweden satte ihop. När företaget lanserade löshår för hästar den 1 april, dröjde det inte länge förrän kunderna började höra av sig.

LÄS ÄVEN: Global spridning när e-handlarens aprilskämt gjorde succé

Annons

Även om en hel del visade sig vara intresserade av att köpa löshår till sina fyrbenta vänner i stallet, är det förstås i första hand meningen att Rapunzel of Sweden ska sälja löshår avsett för människor. Och för att lyckas med det arbetet har företaget slagit sig ihop med den populära youtubern och instagramprofilen Therese Lindgren.

LÄS ÄVEN: Framgångsrik e-handel i nytt projekt med känd Youtube-profil

"En inspirationskälla för många"

Under vinjetten "Hair Hacks" kommer hon att visa upp frisyrer och stylingtips som tittarna kan få till med hjälp av produkter ur Rapunzels sortiment. I ett av avsnitten får tittarna till exempel följa med när Therese Lindgren provar peruker.

- Det är fantastiskt roligt att vi har ett samarbete med Therese Lindgren, hon är en inspirationskälla för många av våra kunder. En drivkraft att främja kvinnors styrkor och möjligheter, säger Eva Fraenkel, marknadschef på Rapunzel of Sweden, i ett pressmeddelande.

Serien Hair Hacks finns att ta del av både i Rapunzel of Swedens nätbutik samt på sociala medier som Twitter, Instagram och Youtube.

LÄS ÄVEN: NA-KD fälls för reklam med Therese Lindgrens kollektion

Annons