Klädkedjan Gap levererar direkt till hotellrummet

Gap inleder ett samarbete med Virgins Hotels så att deras kunder kan få sina kläder levererade till hotellrummet inom tre timmar.

Igår berättade vi om hur lyxhandlaren FarFetch levererar direkt till yachten. Man är dock inte ensamma om att se till att semesterfirare får sina nätköp skickade till sina temporära boenden.

Det amerikanska klädmärket Gap har nämligen gått samman med Virgins Hotels, en hotellkedja grundad av Sir Richard Branson's Virgin Group, så att gästerna kan få sina inköp från Gaps e-handel levererade till sitt hotellrum inom tre timmar.

Annons
Annons

– Virgin Hotels är innovativa och vill förändra hotellbranschen, samtidigt vill vi förbättra och underlätta gästernas vistelse. Att få sin resegarderob levererad direkt till rummet genom att klicka på en knapp är en tjänst som vi vet att våra gäster kommer att älska, säger Doug Carrillo, Vice President Sales & Marketing, Virgin Hotels.

Räkningen hamnar på hotellnotan

Än så länge är tjänsten bara tillgänglig i Chicago men en representant för Gap säger att man är öppen för att expandera tjänsten om man märker att det finns ett intresse. Själva leveransen är helt gratis och ordern hamnar på den traditionella notan för rumsservice.

Det hela fungerar som så att kunderna lägger sin order på nätet, av förklarliga skäl är det endast möjligt att välja produkter som finns tillgängliga i två av av Chicagos centralt belägna butiker, och sedan ser en av hotellets anställda till att leverera beställningen direkt till rummet vid en förutbestämd tid.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!