Annons

LensWay satsar på glasögon och ny responsiv sajt

LensWay satsar på glasögon och ny responsiv sajt

2016-04-21 14:11

En nysatsning på glasögon vid sidan om linsförsäljningen inleds med en responsiv sajt.

LensWay, som nyligen tog hjälp av influencers för att locka nya kunder, putsar nu på sin nätbutik.

Vi har tidigare berättat att responsiva sajter växer mycket snabbare än separata mobilsajter inom e-handelns värld. Framtiden är helt enkelt responsiv, även om exempelvis TheMobileStore inte håller med om det.

Nu följer LensWay i alla fall den större trenden och slänger sin tidigare lösning med två sajter, en för dator och en för mobil, för att istället satsa på en responsiv nätbutik. En e-handel som alltså anpassar sig automatiskt till alla olika enheter.

Annons
Annons
– Vi har höga mål och ska öka vår försäljning väsentligt under kommande år, därför är det viktigt att våra kunder kommer åt hela vår sajt oavsett skärm och köp av produkt, säger Sofie Struwe, marknadschef för Lensway.

Glasögon har andra krav än linser

Med den nya sajten vill LensWay göra det enklare och snabbare att handla optikprodukter. Företaget hoppas att den nya sajten ska hjälpa till att ta ytterligare marknadsandelar.

- Med en ny sajt som gör det enklare att handla och en kommande nysatsning på glasögon kommer vi att ta ytterligare marknadsandelar på optikmarknaden, säger Sofie Struwe.

Samtidigt som lanseringen av den nya sajten ser bolaget över prismodellen för glasögon och förenklar flödena för köp på sajten.

- Att köpa glasögon på nätet skiljer sig mycket mot att köpa linser, varför ett snabbare och enklare flöde kring glasögon prioriteras på den nya sajten, skriver företaget, och meddelar samtidigt att en nysatsning inom glasögon ska presenteras inom kort.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Annons
Annons
Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Annons
Annons
Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta