Annons

LensWay satsar på glasögon och ny responsiv sajt

LensWay satsar på glasögon och ny responsiv sajt

2016-04-21 14:11

En nysatsning på glasögon vid sidan om linsförsäljningen inleds med en responsiv sajt.

LensWay, som nyligen tog hjälp av influencers för att locka nya kunder, putsar nu på sin nätbutik.

Vi har tidigare berättat att responsiva sajter växer mycket snabbare än separata mobilsajter inom e-handelns värld. Framtiden är helt enkelt responsiv, även om exempelvis TheMobileStore inte håller med om det.

Nu följer LensWay i alla fall den större trenden och slänger sin tidigare lösning med två sajter, en för dator och en för mobil, för att istället satsa på en responsiv nätbutik. En e-handel som alltså anpassar sig automatiskt till alla olika enheter.

Annons
Annons
– Vi har höga mål och ska öka vår försäljning väsentligt under kommande år, därför är det viktigt att våra kunder kommer åt hela vår sajt oavsett skärm och köp av produkt, säger Sofie Struwe, marknadschef för Lensway.

Glasögon har andra krav än linser

Med den nya sajten vill LensWay göra det enklare och snabbare att handla optikprodukter. Företaget hoppas att den nya sajten ska hjälpa till att ta ytterligare marknadsandelar.

- Med en ny sajt som gör det enklare att handla och en kommande nysatsning på glasögon kommer vi att ta ytterligare marknadsandelar på optikmarknaden, säger Sofie Struwe.

Samtidigt som lanseringen av den nya sajten ser bolaget över prismodellen för glasögon och förenklar flödena för köp på sajten.

- Att köpa glasögon på nätet skiljer sig mycket mot att köpa linser, varför ett snabbare och enklare flöde kring glasögon prioriteras på den nya sajten, skriver företaget, och meddelar samtidigt att en nysatsning inom glasögon ska presenteras inom kort.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Zalando stänger ner sitt dotterbolag

Ett strategiskt beslut.

Annons
Annons
400 miljarder transaktioner analyserade

Undersökning: 400 miljarder transaktioner analyserade

Det blir fel i ekonomin om vi inte räknar med e-handeln.

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Ehandel.se på rundvandring hos Zalando

Superkontor, magisk studio, yogasal och förskola.

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Shoppingappen Wish på väg att ta in nära 2,8 miljarder

Värdering på 100 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Krönika: E-handlare - vänta med att sälja företaget!

Företagsmäklaren David Vesterlund varnar för riskerna med att övervärdera sitt bolag, något som många enligt honom gör.

B2B-företagen tar nu <nobr>e-handeln</nobr> seriöst

Ny rapport: B2B-företagen tar nu e-handeln seriöst

"Nordens största B2B-studie".

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Lämnade Daniel Wellington - tar nytt modemärke internationellt

Barndomsvännernas nya e-handel sålde för 700 000 kronor första halvåret.

Annons
Annons
Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Siktar på 20 miljoner i år.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager

Tailwide AB / Naturligt Snygg söker:

Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta