Annons

LensWay satsar på glasögon och ny responsiv sajt

LensWay satsar på glasögon och ny responsiv sajt

2016-04-21 14:11

En nysatsning på glasögon vid sidan om linsförsäljningen inleds med en responsiv sajt.

LensWay, som nyligen tog hjälp av influencers för att locka nya kunder, putsar nu på sin nätbutik.

Vi har tidigare berättat att responsiva sajter växer mycket snabbare än separata mobilsajter inom e-handelns värld. Framtiden är helt enkelt responsiv, även om exempelvis TheMobileStore inte håller med om det.

Nu följer LensWay i alla fall den större trenden och slänger sin tidigare lösning med två sajter, en för dator och en för mobil, för att istället satsa på en responsiv nätbutik. En e-handel som alltså anpassar sig automatiskt till alla olika enheter.

Annons
Annons
– Vi har höga mål och ska öka vår försäljning väsentligt under kommande år, därför är det viktigt att våra kunder kommer åt hela vår sajt oavsett skärm och köp av produkt, säger Sofie Struwe, marknadschef för Lensway.

Glasögon har andra krav än linser

Med den nya sajten vill LensWay göra det enklare och snabbare att handla optikprodukter. Företaget hoppas att den nya sajten ska hjälpa till att ta ytterligare marknadsandelar.

- Med en ny sajt som gör det enklare att handla och en kommande nysatsning på glasögon kommer vi att ta ytterligare marknadsandelar på optikmarknaden, säger Sofie Struwe.

Samtidigt som lanseringen av den nya sajten ser bolaget över prismodellen för glasögon och förenklar flödena för köp på sajten.

- Att köpa glasögon på nätet skiljer sig mycket mot att köpa linser, varför ett snabbare och enklare flöde kring glasögon prioriteras på den nya sajten, skriver företaget, och meddelar samtidigt att en nysatsning inom glasögon ska presenteras inom kort.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Annons
E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta