Lyko breddar – börjar med professionell hudvård på nätet

E-handlaren Lyko följer i Skincitys fotspår och släpper in professionell hudvård på sajten.

Skönhetsbutiken Lyko har haft en händelserik höst. I oktober lanserade företaget sin nya supersnabba sajt och i november stod det klart att sajten skulle bli bättre på att marknadsföra sig digitalt, bland annat genom att ta hjälp av influencers.

Nu meddelar företaget även att onlinebutiken ska breddas med professionella hudvårdsmärken, varav en del redan används i Lykos salonger.

Annons

- Att ta den professionella hudvården vidare från salongerna ut på nätet är för oss en självklar del i den digitala utvecklingen, säger Håkan Håkansson, VD på Lyko, i ett pressmeddelande.

Tips från hudterapeuter

Utöver de nya produkterna ska Lyko på nätet erbjuda tips och guidning med personliga rekommendationer från hudterapeuter.

- Detta i kombination med vår senaste storsatsning på sociala medier ger oss möjlighet att erbjuda våra kunder ett lättillgängligt utbud av kunskap, inspiration och service i Lykos skönhetsvärld, säger Håkan Håkansson.

Annons