Annons

Michael Kors storsatsar på näthandel med Click&Collect E-handelsfokus i Michael Kors butiker

Michael Kors storsatsar på näthandel med Click&Collect

2017-02-09 09:38

Kunden kan få sin beställning på tre timmar när Michael Kors breddar sitt onlinekoncept till fler butiker.

I somras kunde vi berätta att lyxmärket Michael Kors skulle locka trafik till sin e-handel genom att öppna en kundklubb på Instagram. Ett drygt halvår senare kan det konstateras att satsningen troligtvis har fallit väl ut, för nu expanderar Michael Kors sitt onlineerbjudande till fler butiker, alla butiker i USA för att vara mer exakt.

Det aktuella onlineerbjudandet är en form av click&collect, som innebär att kunderna kan handla på nätet och sen hämta upp beställningen i någon av företagets butiker.

Michael Kors satsning på click&collect tog sin början i tio butiker i Nordamerika under förra årets sista tre månader. Kunderna kan hämta upp beställningen tre timmar efter att de har lagt sin order och betalar sen varan vid upphämtning i butiken. I slutet av mars ska den här servicen finnas tillgänglig i alla Michael Kors-butiker i USA.

Annons
Annons

E-handeln ska öka försäljningen

Det rapporterar Internet Retailer, som också konstaterar att Michael Kors försäljning har tappat de senaste månaderna och att e-handelssatsningen är ett försök att få skutan på rätt köl igen.

- Vi ser vårt butiksnät som ett tillfälle att agera som en distributionscentral. Vi tror att ett fortsatt fokus på vår omnikanalsnärvaro kommer att hjälpa oss att nå bättre jämförbara försäljningsresultat i framtiden, ska VD:n John Idol ha sagt i ett uttalande.

Totalt har Michael Kors 816 fysiska butiker över hela världen. Om, och i så fall när, butikerna utanför Nordamerika får click&collect är ännu oklart. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta