E-handlare stänger tre fysiska butiker – satsar på flaggskepp

"200 kvadratmeter av lyxig butiksupplevelse".

Trots framgångarna på nätet - i somras stod det klart att företagets omsättning under fjolåret kom upp i nya rekordnivåer - har Caliroots inte dragit sig för att expandera i den fysiska världen. 

När företaget under våren öppnade en ny butik i Göteborg, sparades det inte in på e-handelskrutet, och vi kunde rapportera att lokalen på västkusten skulle få både en packningsstation till e-handeln och “gott om digitala skärmar”.

Annons

LÄS ÄVEN: Caliroots ska maximera online och offline med ny superomnibutik

Marmorbord från Kolmården

Nu står det klart att Caliroots butik i Göteborg får sällskap av en systerbutik i Stockholm. Den beskrivs i ett pressmeddelande som en flaggskeppsbutik, som samtidigt ska vara en vidareutveckling av omnikanal-konceptet i Göteborg.

- Butiken är utrustad med digitala displayer för marknadsföring av aktuella erbjudanden samt för kund att direkt lägga sin order från vårt enorma online-sortiment. På så sätt samverkar online och retail i perfekt symbios. Butiken har självklart en station som ska underlätta för att ta emot produkter, göra returer och lämna ut paket. Allt ryms i den lyxiga butiksytan som genomsyras av en industriell designkänsla och med exklusiva detaljer som marmorbord från Kolmården, berättar Caliroots i ett pressmeddelande.

Samlar upplevelsen på ett ställe

Samtidigt väljer Caliroots att stänga de fysiska butikerna Caliroots OG, Six Feet Down och C-store "för att kunna optimera Caliroots-upplevelsen på en och samma plats".

- Det är ett stort steg i utvecklingen för Caliroots. Den nya ytan på 200 kvadratmeter av lyxig butiksupplevelse kommer att erbjuda ett noggrant utvalt sortiment av det bästa Caliroots har att erbjuda, skriver företaget.

LÄS ÄVEN: Digitala skärmar i butiken - så funkar det på riktigt

Caliroots nya flaggskeppsbutik öppnar den 23 november på Lästmakargatan 5 i centrala Stockholm.

Annons
Annons