Jollyrooms kundtjänst flyttar: ”Markant ökning av ärenden”

Får plats med 30 procent fler anställda.

Jollyroom har på senare tid expanderat med flera nya lagerbyggnader i närheten av Göteborgs hamn. Nu är det även dags för företagets kundservicemedarbetare att få en ny lokal. De flyttar nämligen in i ett 3000 kvadratmeter stort servicecenter strax utanför samma stad.

LÄS ÄVEN: Jollyroom utökar igen - har nu lageryta på 85 000 kvadrat

Annons
Annons

- Eftersom vi växer så snabbt är det viktigt för oss att säkra moderna och effektiva ytor, men även en modern och effektiv struktur. Med den här satsningen kan vi erbjuda bättre service till lägre kostnader, säger Jollyrooms vd Ole Sauar i ett pressmeddelande.

"Ett snabbare bemötande"

Tack vare den nya lokalen ska Jollyrooms kundtjänst kunna hantera fler ärenden per dag än tidigare. De extra kvadratmetrarna ska hittills också ha inneburit att 30 procent fler medarbetare får plats, vilket ska ha kommit väl till pass i samband med julhandeln.

Enligt Jollyroom är det en fördel i kundtjänstsammanhang ifall flera enheter inom företaget kan sitta nära varandra, och det ska företaget ha lyckats med nu.

- I och med den ökade försäljningen har det skett en markant ökning av kundärenden. Vi har verkligen prickat rätt med den här satsningen och kan nu erbjuda våra kunder ett snabbare bemötande, oavsett om det rör frågor relaterade till kundservice, returer eller reklamationer, säger Jollyrooms kundservicechef Ida Nykvist.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!