MEDS rekryterar från Google

"Ska maximera utfallet".

Meds grundades i mars 2018 och sedan start siktar bolaget på att bli Sveriges största nätapotek. I januari kunde vi rapportera om att företaget hade fördubblat sitt kapital genom att ta in 50 miljoner kronor i nyemission, och nu meddelar Meds att de har rekryterat en ny chef från Google. 

LÄS ÄVEN: Meds nya miljoner - ska vinna svenska miljardmarknaden

Annons

Marika Baltscheffsky är den som tar plats hos apoteksutmanaren och kliver in i rollen som marknadschef. 

- Jag vill göra MEDS till en självklar del av vardagen för svenska hushåll. Min ambition är att vara ledande inom innovativ och verkligt datadriven marknadsföring. MEDS har haft ett väldigt imponerande första år på marknaden så möjligheterna är enorma, säger Marika Baltscheffsky i ett pressmeddelande. 

Som ovan nämnt kommer Marika senast närmast från Google, där hon jobbat på säljavdelningen och hjälpt svenska företag med digitala marknadsföringsstrategier. Innan dess har hon jobbat på reklambyrån Digitas i New York och London som kreativ strateg och kundansvarig för globala kunder såsom American Express, AstraZeneca, och L’Oreal.

- MEDS är väldigt stolta att attrahera vår drömkandidat Marika till nyckelrollen som marknadschef. Marknadsföring är vår största investering och Marika har helt rätt bakgrund och personlighet för att se till att vi maximerar utfallet, säger vd Björn Thorngren. 

Förra året utsågs Marika till supertalang av Veckans Affärer.

Annons